Context: spadła sprzedaż tabletów
We wrześniu po raz pierwszy od premiery iPada2 w regionie EMEA zmniejszył się popyt na tablety, wzrosła natomiast sprzedaż komputerów – wynika z danych z panela dystrybucyjnego Contextu.
Spadek sprzedaży tabletów we wrześniu w porównaniu z sierpniem wyniósł 25 proc. i dotknął wszystkich największych producentów. W przypadku iPada2 klienci kupili prawie 60 tys. mniej urządzeń (spadek ze 172 tys. do 114 tys. szt.), Asus sprzedał 17,1 tys. szt. (19 proc. na minusie), nieźle radził sobie Acer (spadek o 3,3 proc.). O 54 proc. poprawił się natomiast Samsung, po tym jak jego 10-calowy Galaxy Tab pojawił się na europejskich rynkach.
Wrzesień był natomiast dobrym miesiącem dla dostawców komputerów w krajach EMEA. Klienci kupili o 11 proc. więcej takich urządzeń niż w sierpniu.
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
AI PC i cykl wymiany zwiększą sprzedaż komputerów w 2024 r. (i później)
„Obecność funkcji AI w urządzeniach z pewnością doprowadzi do wzrostu średniej ceny sprzedaży” - twierdzi analityk.