Context: polscy resellerzy optymistami
W Polsce 80 proc. respondentów w kanale dystrybucyjnym uważa, że 2013 rok będzie taki sam lub lepszy niż poprzedni. Większość jest zadowolona ze swoich dystrybutorów, ale twierdzi że powinni oferować korzystniejsze ceny.
Według badania ChannelWatch, przeprowadzonego przez Context w lutym br., 38 proc. polskich przedsiębiorców działających w kanale dystrybucyjnym (resellerzy,etailerzy, VAR-y i sieci detaliczne) przewiduje, że 2013 rok będzie lepszy niż poprzedni, a 42 proc. – że taki sam. Jedna piąta obawia się, że będzie gorzej. Wyniki są podobne jak w Europie Zachodniej.
W Polsce najbardziej optymistyczni okazali się etailerzy – 51 proc. sądzi, że 2013 rok będzie lepszy niż 2012 rok, choć daleko im do entuzjazmu kolegów po fachu z zachodniej Europy, gdzie 81 proc. wyraziło taką opinię. Tym niemniej spora grupa polskich sprzedawców internetowych, zarówno niezależnych, jak i działających w sieciach, obawia się, że rok 2013 będzie gorszy niż poprzedni (odpowiednio 26 i 25 proc.).
Większość badanych (93 proc.) pozytywnie ocenia swojego głównego dystrybutora, w tym 15 proc. uważa, że współpraca układa się doskonale. Nie znaczy to jednak, że nie trzeba nic zmieniać. Najwięcej resellerów zapytanych, co dystrybutorzy powinni poprawić, wskazali na ceny, a na kolejnych miejscach – na dostępność produktów i wsparcie techniczne.
Resellerzy zapytani, z jaką marką chcą się rozstać w najbliższych trzech miesiącach, wskazywali najczęściej na:
– HP
– Della
– Apple’a.
Więcej respondentów chciało jednak poszerzać asortyment. Markami wymienianymi najczęściej w tym kontekście okazały się:
– Dell
– HP
– ex aequo Lenovo i Samsung.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.