Według firmy badawczej w II kw. br. znacznie zwiększyła się nie tylko ilość sprzedanych netbooków, lecz także przychody dostawców – wzrost w tym segmencie wyniósł 71,8 proc. w porównaniu z II kw. 2010 r. Czerwiec był słabszy niż maj br., jednak w porównaniu z czerwcem 2010 r. wynik ostatniego miesiąca kwartału jest imponujący – klienci kupili o 181,2 proc. więcej netbooków niż rok wcześniej, a wzrost z punktu widzenia generowanych przychodów wyniósł 103,1 proc.

Na pozycję lidera w rankingu vendorów wysunęła się Toshiba z ponad 32-procentowym udziałem. Rok wcześniej japoński koncern był niemal nieobecny na polskim rynku netbooków. Na drugiej pozycji uplasował się Asus (blisko 25 proc. udziału). W odniesieniu do II kw. 2010 r. poprawił się Samsung, straciły natomiast Acer i HP.

Rynek netbooków (udziały ilościowe)

 

 

Producent

II kw. 2010

II kw.     2011

Toshiba

0.25%

 32.16%

Asus

37.90%

24.88%

Samsung

9.71%

14.69%

Acer

30.10%

11.02%

HP

14.50%

9.30%

Packard Bell

b.d.

4.69%

 Źródło: Context

 

Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu, tj. od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.