Context: netbooki w Polsce nadal modne, Toshiba liderem rynku
W II kw. 2011 r. polscy klienci kupili 102,6 tys. netbooków - prawie 85 proc. więcej niż rok wcześniej. Jedna trzecia sprzedanych urządzeń miała logo Toshiby – wynika z danych Contextu.
Według firmy badawczej w II kw. br. znacznie zwiększyła się nie tylko ilość sprzedanych netbooków, lecz także przychody dostawców – wzrost w tym segmencie wyniósł 71,8 proc. w porównaniu z II kw. 2010 r. Czerwiec był słabszy niż maj br., jednak w porównaniu z czerwcem 2010 r. wynik ostatniego miesiąca kwartału jest imponujący – klienci kupili o 181,2 proc. więcej netbooków niż rok wcześniej, a wzrost z punktu widzenia generowanych przychodów wyniósł 103,1 proc.
Na pozycję lidera w rankingu vendorów wysunęła się Toshiba z ponad 32-procentowym udziałem. Rok wcześniej japoński koncern był niemal nieobecny na polskim rynku netbooków. Na drugiej pozycji uplasował się Asus (blisko 25 proc. udziału). W odniesieniu do II kw. 2010 r. poprawił się Samsung, straciły natomiast Acer i HP.
Rynek netbooków (udziały ilościowe) |
|
|
Producent |
II kw. 2010 |
II kw. 2011 |
Toshiba |
0.25% |
32.16% |
Asus |
37.90% |
24.88% |
Samsung |
9.71% |
14.69% |
Acer |
30.10% |
11.02% |
HP |
14.50% |
9.30% |
Packard Bell |
b.d. |
4.69% |
Źródło: Context
Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu, tj. od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.