Bezpieczeństwo, gwarancja zwrotu pieniędzy i szybka dostawa to najważniejsze kryteria (poza ceną) wyboru e-sklepu dla kupujących w sieci – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Infas dla Trusted Shops. 

Z zebranych danych wynika, że bezpieczeństwo zakupów nabiera coraz większego znaczenia – 90 proc. respondentów (więcej niż rok temu) przyznało, że jest ono dla nich ważnym kryterium wyboru sklepu. W pierwszej trójce ponownie znalazła się gwarancja zwrotu pieniędzy (87 proc.), w sytuacji, gdy kupujący nie otrzyma towaru albo nie dostanie zwrotu kosztów po odstąpieniu od umowy. Jeszcze więcej osób wybiera sprzedawcę ze względu na szybką dostawę – 88 proc. ankietowanych (wzrost rok do roku) wskazało ten czynnik jako ważny lub bardzo ważny podczas podejmowania decyzji o zakupie. W dalszej kolejności wymieniano wiarygodność oferty i ochronę danych. Dużą wagę internauci przywiązują do ocen wystawianych przez klientów sklepu. Dla polskich kupujących mają one o 15 proc. większe znaczenie niż wynosi średnia dla wszystkich krajów objętych badaniem. 

Z sondażu wynika zatem, że klienci chętniej wybierają sklepy, którym uda się zbudować poczucie wiarygodności i bezpieczeństwa. Wymagają także szybkiej realizacji zamówienia. Zdaniem konsumentów to ma być standard, a nie ekstra udogodnienie.