Według ponad 600 przedstawicieli branży IT, uczestniczących w tegorocznym Cisco Forum, w najbliższych 3 latach usługi związane z centrami przetwarzania danych będą się rozwijać, ze względu na coraz większą liczbę aplikacji i cyfrowych zasobów (ponad 50 proc. odpowiedzi), wymaganiami związanymi z bezpieczeństwem (40 proc.), potrzebą redukcji kosztów (35 proc.) i popularnością mobilnej i zdalnej pracy (25 proc.).

Ze strony przedsiębiorców są także obawy – głównie dotyczące bezpieczeństwa (1/3 ankietowanych), ponieważ pracownicy coraz częściej wymagają zdalnego dostępu do sieci i służbowych informacji. Dla 15 proc. firm problemem jest wydajność, natomiast dla 6 proc. kwestie związane z eksploatacją (konieczność zasilania i chłodzenia urządeń).

Wśród trendów i technologii, które będą miały największe znaczenie dla centrum przetwarzania danych w firmach wskazano na wirtualizację centrów (prawie 40 proc.) i mobilny dostęp do pracowników (30 proc.). Dla przedsiębiorców ważna jest także wirtualizacja stanowisk pracy (22 proc.) i przetwarzanie w chmurze (ponad 13 proc.). Główną przyczyną popularności wirtualizacji jest możliwość efektywnego wykorzystania zasobów i prostszego zarządzania. Prawie 1/3 badanych wskazała także na usprawnienia organizacyjne.

Ok. 30 proc. przedsiębiorców przyznało, że ich firma korzysta lub planuje wdrożenie  rozwiązań opartych o usługi cloud. Do najważniejszych aplikacji używanych w tym systemie zaliczono pocztę elektroniczną (blisko 60 proc.), wirtualne spotkania i konferencje (40 proc.) oraz kalendarz (prawie 35 proc.).