BPSC celuje w MiS-ie. Uruchamia nowy program partnerski
Dostawca systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem zamierza zwiększyć sprzedaż swoich rozwiązań do małych i średnich przedsiębiorstw, jak również pozyskać nowych partnerów. Przygotowano dla nich nowy program.
Program partnerski BPSC jest skierowany do firm świadczących usługi na rzecz mniejszych organizacji, w tym m.in. przychodni i niewielkich sieci medycznych. Rynek MIS-iów (małych i średnich firm) od kilku lat staje się coraz bardziej istotny dla chorzowskiego dostawcy. W kwietniu br. BPSC wprowadziło na rynek Impuls EVO Start – system ERP oferowany w modelu dostosowanym do potrzeb MŚP. To przede wszystkim za jego sprzedaż odpowiedzialni będą nowi partnerzy.
W odróżnieniu od dotychczasowego programu partnerskiego, nowy ma zachęcić do współpracy z BPSC nie tylko firmy specjalizujące się w sprzedaży systemów IT, lecz także dostawców rozwiązań komplementarnych do oferty chorzowskiego producenta.
– Jesteśmy zainteresowani również współpracą z firmami, które do tej pory nie miały wiele wspólnego ze sprzedażą i wdrażaniem rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Chętnie podejmujemy współpracę np. z partnerami oferującymi rozwiązania klasy CAD/CAM czy też rozwiązania GIS-owe. Można wtedy osiągnąć ciekawy efekt synergii. Doskonale układa nam się również kooperacja z partnerami oferującymi swoim klientom infrastrukturę sprzętową. Mam na myśli np. firmy wyposażające magazyny w przesuwane regały czy też urządzenia identyfikujące. Chętnie nawiążemy współpracę z kolejnymi takimi podmiotami – tłumaczy Arkadiusz Bała, dyrektor koordynator w BPSC.
Według spółki najwięcej korzyści ze współpracy partner odniesie wtedy, gdy podniesie swoje kompetencje wdrożeniowe – wówczas może liczyć na dodatkowe przychody związane z implementacją i serwisowaniem systemu. BPSC nie wyklucza jednak innego modelu współpracy. Najprostszy zakłada, że partner wskazuje potrzeby klienta, zaś BPSC przejmuje na siebie całość działań, a tym samym kosztów handlowych, wdrożeniowych i później serwisowych.
– Naszym celem było i jest nadal jak najszybsze usamodzielnienie się partnera czyli zbudowanie co najmniej jednego zespołu wdrożeniowego obok sprawnie działającego zespołu handlowego, nie jest to jednak wymóg decydujący o współpracy. Z założenia umowa partnerska jest bardzo liberalna – mówi Arkadiusz Bała.
W sektorze MŚP duże nadzieje BPSC wiąże również z rynkiem służby zdrowia. Jego system ERP wdrożyło do tej pory kilkadziesiąt szpitali a także placówki prywatne. W lipcu wprowadzono ofertę dla przychodni i niewielkich sieci medycznych.
W tym roku kanał partnerski BPSC powiększył się o kilkanaście firm. Do końca br. BPSC chce podpisać umowy z kolejnymi kilkunastoma partnerami odpowiedzialnymi za sprzedaż systemu Impuls EVO oraz mHR.
Podobne aktualności
Blisko 60 proc. firm choć raz pożałowało zakupu oprogramowania
Software nie spełnia oczekiwań ze względu na wysokie koszty, trudności z wdrożeniem i problemy z dostawcami.
Polski rynek IT urośnie do 140 mld zł w 2024 roku
„Realia branży wymagają ostrożnego podejścia do prognoz na przyszłość” - zauważa prezes.
Polskie MŚP cierpią na brak specjalistów IT
30 proc. zgłasza taki problem. „Sektor MŚP jest najbardziej zapuszczony cyfrowo i ma sporo do nadrobienia” – mówi ekspert.