Według najnowszego raportu firmy analitycznej MarketsandMarkets globalny rynek usług BDaaS , czyli przetwarzania w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, wykazuje 31-procentowy wzrost wartości rok do roku i do 2020 ma być wart ponad 7 mld dol.

W Polsce tempo rozwoju Big Data nie jest imponujące. Z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że zaledwie 5,9% firm korzysta z analizy dużych zbiorów danych. Najczęściej sięgają one po dane geolokalizacyjne (3,9%) oraz informacje generowane przez media społecznościowe (2,1%). Firma Intel stwierdza, że zaledwie co piąta firma działająca w Polsce (18 proc.) poddaje analizie informacje marketingowe o swoich klientach.

Plany co prawda są, ale z realizacją gorzej. W ankiecie przeprowadzonej przez InsightExpress 8 na 10 polskich menedżerów IT twierdzi, że Big Data będzie podstawą strategii biznesowej ich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych pięciu lat, a 7 na 10 przedsiębiorstw planuje zwiększenie wydatków na analizę dużych zbiorów danych w ciągu dwóch lat. Póki co jednak deklaracje nie mają przełożenia na rzeczywistość.
Sytuację w Polsce może zmienić upowszechnienie się usług BdaaS. Zdaniem Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, przetwarzanie w chmurze i dostarczanie danych „na żądanie” jest nie tylko tańsze, ale też znacznie szybsze w porównaniu do scenariusza, w którym od podstaw buduje się własną infrastrukturę Big Data.