Osoby zatrudnione w firmach badanych na zlecenie Cisco w 13 krajach oczekują rozwiązań do zdalnej komunikacji z przedsiębiorstwem (dostęp do lokalnej sieci, aplikacji, informacji) przy pomocy dowolnych urządzeń osobistych lub służbowych. Pracownicy chcą również, by wybór tego typu sprzętu był coraz szerszy. Ich zdaniem punktami dostępowymi powinny być np. telewizory i nawigacje samochodowe. Trzech na pięciu ankietowanych (60 proc.) jest przekonanych, że wydajna praca nie wymaga już obecności w biurze. Większość (66 proc.) zapewniła, że wolałaby posadę z niższym wynagrodzeniem, ale za to z możliwością pracy mobilnej, zamiast lepiej płatnego stanowiska pozbawionego takiej elastyczności.

Prawie połowa informatyków uczestniczących w badaniu (45 proc.) stwierdziła jednak, że firmy nie mają wypracowanych odpowiednich reguł postępowania ani nie są technicznie przygotowane do rozproszenia personelu. Wśród największych problemów wymieniono kwestie bezpieczeństwa (57 proc.). Jeden na czterech informatyków (26 proc.) stwierdził, że 25 proc. urządzeń wydanych pracownikom w ciągu ostatnich 12 miesięcy została zagubiona lub skradziona. Więcej niż połowa pracowników (58 proc.) przyznała, że pozwalają innym osobom korzystać z urządzeń firmowych bez żadnego nadzoru. Prawie jeden na pięciu (17 proc.) pozostawia sprzęt bez opieki w miejscach publicznych.