Polskie biuro APC ogłosiło akcję serwisową dotyczącą czterech modeli zasilaczy awaryjnych serii Back-UPS CS – Back-UPS CS 325, Back-UPS CS 350, Back-UPS CS 475 oraz Back-UPS CS 500, które zostały wyprodukowane pomiędzy listopadem 2000 a grudniem 2002 roku i są sprzedawane przez sieć dystrybucji w Polsce. Opatrzone są one znakiem towarowym 'APC’. Akcja serwisowa polega na bezpłatnej modyfikacji ze względu na potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa pożarowego, które spowodowane jest przegrzewaniem się urządzenia.

Urządzenia objęte akcją serwisową mogą zostać zidentyfikowane po nazwie modelu umieszczonej na przedniej części obudowy i numerze seryjnym umieszczonym na spodzie urządzenia. Akcja serwisowa dotyczy tylko tych egzemplarzy, które mają pierwszych sześć znaków numeru seryjnego mieszczących się w przedziałach:

  • od AB0048 do AB0251
  • od BB0104 do BB0251
  • od JB0125 do JB0251

Egzemplarze z numerami seryjnymi kończącymi się na 'R’ nie są objęte akcją serwisową.

Użytkownikom urządzeń wymienionych powyżej APC zaleca się natychmiastowe wyłączenie wszystkich podłączonych do zasilacza urządzeń, wyłączenie zasilacza, odłączenie od zasilacza podłączonych do niego urządzeń, a następnie wyłączenie zasilacza z sieci elektrycznej.

Jak do tej pory APC otrzymało informacje o ośmiu przypadkach (na wszystkie produkty sprzedane na całym świecie) przegrzania się zasilaczy produkowanych przez spółki w grupie APC, a w rezultacie stopienia się ich zewnętrznych obudów. Żaden z tych przypadków nie miał miejsca w Polsce. W trzech ze wspomnianych przypadków usterka spowodowała niewielkie szkody materialne. Natomiast w żadnym z nich nie miał miejsca uszczerbek na zdrowiu, czy też niebezpieczeństwo jego zaistnienia.

Szczegółowych informacji na temat serwisu wadliwych zasilaczy udziela dział pomocy technicznej APC pod nr tel. (0-801) 34-59-17.