W styczniu wszystkie najchętniej kupowane notebooki w sklepach Alsen miały 15,6-calową matrycę. Jak zauważają przedstawiciele sieci, to zasadnicza zmiana w porównaniu z poprzednimi miesiącami, kiedy popularnością cieszyły się również laptopy 17,3-calowe. W segmencie komputerów przenośnych odnotowano wysoką sprzedaż netbooków. Proporcje sprzedaży między notebookami a netbookami w styczniu wynosiły odpowiednio 70 do 30 proc.
Lista najpopularniejszych komputerów mobilnych w sieci Alsen w pierwszym miesiącu 2011 r. przedstawia się następująco: Acer eMachine E732Z-P612G32, Acer Aspire One D255-2DQRR (netbook), Compaq CQ56-105sw, HP Pavilion dv6-3105sw, Toshiba Satellite L650D-130 W7H, Samsung RV510-A03PL, Samsung RF510-S03PL.

Specjaliści ds. sprzedaży w Alsenie przewidują, że w najbliższych miesiącach do najchętniej kupowanych komputerów przenośnych dołączą tablety. Urządzenia tego typu dopiero wchodzą do sprzedaży detalicznej, jednak według sieci ich popularność powinna się zwiększać, głównie ze względu na niewielkie rozmiary i wagę, dużą użyteczność i wygodę obsługi.

– Wśród konsumentów rośnie świadomość, że w niektórych zastosowaniach tablet może zastąpić laptopa albo netbooka. Popyt dodatkowo podsycają sami producenci, zapowiadając premiery kolejnych urządzeń. Na razie tablety wielu konsumentom kojarzą się z wysoką ceną, jednak można już kupić modele za niewiele ponad 1 tys. zł – zwraca uwagę Jan Zdebel, prezes zarządu Alsenu.