Z danych zebranych w badaniu „Postrzeganie ofert sieci detalicznych” (przeprowadzonym przez firmę doradczą OC&C Strategy Consultants) wynika, że rośnie popularność zakupów w sieci. Klienci najwyżej cenią detalistów sprzedających w Internecie, a Allegro jest postrzegane bardziej jako e-sklep z szeroką ofertą, a nie serwis aukcyjny.

OC&C ustalając kolejność wzięło pod uwagę opinie konsumentów, którzy odwiedzili daną sieć lub w niej kupowali w ostatnich 3 miesiącach. Respondenci przyznawali poszczególnym markom gwiazdki (od 1 do 5). Ten 5-gwiazdkowy system został przekształcony w indeks o skali od 0 do 100 punktów (w celu lepszego pomiaru – twierdzi OC&C). Na wyniki złożyło się ponad 24 tys. ocen dotyczących 49 sieci detalicznych.

W Top 5 rankingu znalazły się trzy firmy, które umożliwiają transakcje w Internecie. Najlepiej ocenionymi przez klientów sieciami detalicznymi w Polsce zostały:

1. Allegro 87,8 punktów
2. IKEA 86,9
3. Rossmann 86,2
4. Empik 83,3
5. Biedronka 82,5

Dopiero na 21. pozycji uplasowała się najwyżej notowana w tym badaniu sieć sklepów ze sprzętem komputerowym – Media Markt (76,2 pkt), nieco dalej były Saturn (27. miejsce, 75,1 pkt) i RTV Euro AGD (29. miejsce, 74,2 pkt). Inne sieci IT nie załapały się do rankingu. Warto zauważyć, że Allegro pod względem popularności znacznie przebiło eBay (36, 71,3 pkt). Poznańska firma zwyciężyła w 7 na 11 elementów oferty ocenianych przez konsumentów. Klienci uznali serwis aukcyjny za najlepszy w następujących kategoriach: stosunek jakości do ceny, szerokość asortymentu, adekwatność produktów do potrzeb, wystrój i klimat sklepu, obsługa online, jakość obsługi, skłonność klienta do polecania firmy znajomym.

Biedronka została oceniona najwyżej za niskie ceny, Alma Market – w kategorii jakość produktów, H&M – pod względem zgodności z najnowszymi trendami w modzie, a Rossmann budził największe zaufanie.

Okazało się, że Allegro jest tak dobrze postrzegane przez klientów, iż znalazło się w ścisłej czołówce marek detalistów w 8 krajach, w których przeprowadzono badanie – zajęło 4. miejsce na 457 firm (numerem 1 był Amazon).