Ponad połowę (51 proc.) udziałów w Lapado Handelsgesellschaft GmbH z siedzibą w Poczdamie kupiła w końcu stycznia br. należąca do Actionu spółka Gram.pl. Reszta udziałów w niemieckiej firmie należy do Jacka Mońko. Lapado zajmuje się dystrybucją sprzętu komputerowego. Według prezesa Piotra Bielińskiego poprzez niedawno przejętą niemiecką firmę oferta Actionu trafia do Niemiec, Austrii, Włoch, Anglii, Hiszpanii oraz Francji. – Zakładam, że do końca 2014 roku spółka wygeneruje około 100 mln euro przychodów – powiedział Piotr Bieliński. Action podpisał także kontrakt z Tesco. Zaopatruje markety w czterech krajach.

Zagraniczny biznes odgrywa coraz większą rolę w obrotach spółki. W I kw. 2014 r. Action wypracował 1,324 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 17,3 mln zł zysku netto. W porównaniu z I kw. 2013 r. wzrost wyniósł odpowiednio o 16,9 proc. i 15,3 proc. W ciągu najbliższych 2 lat sprzedaż zagraniczna ma szybciej rosnąć dzięki Action Europe (dawny Devil) i Lapado.

W Polsce jednym z czynników wzrostu Actionu jest sprzedaż sprzętu RTV i AGD, która zwiększyła się o 48 proc. w porównaniu do I kw. 2013 r. Grupa rozwija także sprzedaż w Internecie poprzez Sferis, More4kids oraz Gram.pl. W kanale dealerskim sprzedaż zwiększyła się o 7 proc.

– Podejmujemy szereg działań wspierających dealerów w ewolucji ich modelu biznesowego od resellera do integratora. Nasi partnerzy otrzymują szeroką ofertę rozwiązań B2B, a także wsparcie marketingowe i merytoryczne. Nieustająco rozwijamy ten kanał, edukujemy dealerów poprzez cykle road shows oraz Centrum Edukacyjne Action. Wskazujemy jak tworzyć usługi wokół produktów, które dostarczamy jako dystrybutor – powiedział Sławomir Harazin, wiceprezes Actionu.

Action opublikował prognozę wyników na rok 2014 i 2015 w dwóch wariantach: z uwzględnieniem środków pozyskanych z planowanej emisji akcji i bez. Przy założeniu emisji akcji, w 2015 roku prognozowane przychody ze sprzedaży Actionu będą wyższe od przychodów uzyskanych w 2013 r. o 42,76 proc. Bez emisji wzrost wyniesie 26,23 proc.

– Naszym celem jest stać się jednym z czołowych graczy w Europie –
powiedział Piotr Bieliński, prezes Actionu.