W pierwszych trzech miesiącach br. Acer wypracował w przeliczeniu 5,52 mln dol. zysku netto, to jest ponad 150-krotnie więcej niż rok wcześniej (ok. 36 tys. dol.), przy przychodach mniejszych o 11,4 proc. niż w I kw. 2014 r. (2,16 mld dol.). Zysk operacyjny firmy wzrósł o 138 proc., do 9,68 mln dol.

Wyniki Acera pokazują dalszą poprawę po fatalnym roku 2013, kiedy to strata netto przekroczyła 600 mln dol. Rok 2014 producent zakończył zyskiem 56,5 mln dol., przy spadku przychodów o 8,5 proc. w odniesieniu do 2013 r. Był to pierwszy rok na plusie po 3 latach strat.

CEO Acera, Jason Chen, zapowiedział niedawno, że firma będzie koncentrować się na poprawie rentowności, a nie na zwiększaniu sprzedaży. Produkty mają być lepiej dopasowane do oczekiwań klientów (w przypadku komputerów w poprzednich latach Acer stawiał np. na ultrabooki i dotykowe laptopy, co nie okazało się trafnym wyborem, teraz większe możliwości generowania zysku widzi w urządzeniach 2 w 1 i chromebookach). Według Acera poprawa jest także efektem kontroli kosztów oraz lepszego zarządzania zapasami.