Szacunkowe skonsolidowane przychody grupy ABC Data w grudniu 2017 r. wyniosły rekordowe 593 mln zł – poinformował zarząd spółki. Zatem drugi miesiąc z rzędu spółka przekroczyła pół miliarda złotych przychodów ze sprzedaży. W listopadzie 2017 r. wyniosły one 543 mln zł w ujęciu skonsolidowanym – według szacunku sprzed miesiąca. Natomiast w październiku br. osiągnęły 470 mln zł.

W sumie w IV kw. 2017 r. grupa ABC Data wypracowała według wstępnych, szacunkowych danych, 1,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli podobny wynik jak rok wcześniej (1,611 mld zł).

W całym 2017 r. grupa osiągnęła 4,637 mld zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza, że ABC Data zrealizowała 104 proc. poziomu przychodów założonych w prognozie wyników na ten rok.

Według prognozy na 2017 r., ABC Data zakładała wypracowanie 4,468 mld zł skonsolidowanych przychodów, 50,55 mln zł EBITDA oraz 27,69 mln zł zysku netto. Pełny raport za ub.r. spółka opublikuje w marcu br.

ABC Data informuje, że w ostatnim kwartale 2017 r. grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży głównie w Rumunii (wzrost o 13 proc. r/r), na Litwie (8 proc.) i na Węgrzech (4 proc.). Wśród kategorii produktowych najbardziej wzrosła sprzedaż komponentów, urządzeń peryferyjnych i sprzętu sieciowego. W grudniu br. solidny wzrost dotyczył także smartfonów.

 – Tak dobre rezultaty w obszarze sprzedaży, które osiągnęliśmy w 2017 r., są m.in. efektem konsekwentnych inwestycji w rozwój platform i narzędzi e-commerce – wyjaśnia Ilona Weiss, prezes ABC Daty.

Według spółki przynosi rezultaty strategia koncentracji na wysokomarżowych transakcjach. W efekcie co kwartał rośnie poziom rentowności. W III kw. ub.r. grupa zwiększyła rentowność sprzedaży, uzyskując marżę w wysokości ponad 6 proc. (rok wcześniej – 5,7 proc.). W III kw. 2017 r. ABC Data zanotowała ponad dwukrotny wzrost EBITDA i zysku operacyjnego EBIT oraz trzykrotnie wyższy (r/r) zysk netto. W sumie spółka wypracowała 15,7 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA, 14,3 mln zł EBIT oraz 9,2 mln zł zysku netto.