Aastra wchodzi na rynek wideo
System do wideokonferencji i pracy grupowej Aastra BluStar trafił do sprzedaży w Polsce.
Przeznaczony dla biznesu telefon multimedialny Aastra BluStar 8000i to urządzenie do pracy grupowej łączące możliwość prowadzenia wideokonferencji w trybie True HD z funkcjami Unified Communications i aplikacjami biznesowymi.
System Aastra BluStar 8000i wyposażony jest w 13-calowy, kolorowy ekran dotykowy, cztery mikrofony śledzące i trzy głośniki. Zespoły mogą prowadzić spotkania, wymieniać się dokumentami ze swoich komputerów. Urządzenie ma interfejs Bluetooth, który umożliwia sprawny transfer danych z telefonów komórkowych i wszelkich urządzeń obsługujących ten kanał wymiany danych. Ponadto Aastra BluStar 8000i posiada szereg wbudowanych aplikacji biznesowych, które mogą działać w połączeniu z funkcją konferencji wideo – połowa wyświetlacza może być przydzielona aplikacjom, tworząc wielofunkcyjną tablicę zadań.
Cena urządzenia zależy od wielkości wdrożenia i liczby wykorzystywanych funkcji.
Aastra stoi na stanowisku, że szybkie przejście z systemów komunikacji głosowej na rozbudowane systemy wideo jest niemożliwe. Proponuje więc rozwiązanie pośrednie wideo – właśnie Aastrę BluStar. – Rzecz nie w tym, żeby stawiać duże wyspy wideo. To musi być sprzęt, który pracownik ma na biurku i korzysta z niego w dowolnej chwili – powiedział Tomasz Łodziński, dyrektor sprzedaży Aastra w Polsce. Zwrócił też uwagę, że rynek wideokonferencji na świecie wzrasta w dwucyfrowym tempie, jako jedyny segment rynku telekomunikacyjnego. Do 2015 roku jego wartość może wynieść 5 mld. dol.
Podobne aktualności
Spadek rynku rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji. Rośnie konkurencja
Popularność konferencji bezprzewodowych (WCF) jest wyzwaniem dla dominacji rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji (WPS).
Praca hybrydowa i wideokonferencje pociągną w górę rynek ProAV
"Wzrost w 2024 r. będzie napędzany interaktywnymi wyświetlaczami dotykowymi i poszerzeniem ich możliwości w sektorze korporacyjnym" - uważa analityk.
Przetarg: 7 mln zł za serwis na policji
Komenda Główna przeznaczyła 7 mln zł na serwis pogwarancyjny systemu wideokonferencyjnego. Jest jedna oferta.