Komenda Główna wybiera wykonawcę serwisu pogwarancyjnego policyjnego systemu wideokonferencyjnego. W przetargu ogłoszonym w lutym br. na realizację zamówienia przeznaczono bez mała 7 mln zł.

Jedyną ofertę złożyło Visioncube o wartości 5,3 mln zł.

Serwis będzie świadczony przez 3 lata.

Kryteria wyboru to cena (60) i czas usunięcia awarii krytycznej (40).

Wymagany czas usunięcia awarii krytycznej to maksymalnie 96 godz., a zwykłej do 14 dni kalendarzowych. Serwis pogwarancyjny musi być świadczony w oparciu o wsparcie producenta systemu, przez wykonawcę posiadającego autoryzację serwisową do terminali wideokonferencyjnych oraz infrastruktury wideokonferencyjnej Poly.

Sprzęt i oprogramowanie w ramach umowy obejmuje kilkadziesiąt pozycji, m.in. serwery do wirtualizacji i systemu wideokonferencyjnego HPE, macierze HPE, serwery Poly, terminale RealPresence, urządzenia Aten, przełączniki Extreme Networks, monitory NEC, Sony, LG, Samsunga, Sharpa. Zamówienie dotyczy także software’u, takiego jak licencje na 50 tys. terminali oraz na 1250 jednoczesnych połączeń wideokonferencyjnych, system Windows Server i in. Urządzenia objęte wymaganym serwisem znajdują się w 16 lokalizacjach wojewódzkich.