A.T. Kearney: e-biznes coraz popularniejszy
W tym roku ponad 20 proc. budżetów firm na cele IT będzie przeznaczona na rozwój e-biznesu
W tym roku ponad 20 proc. budżetów firm na cele IT będzie przeznaczona na rozwój e-biznesu – wynika z opublikowanego w sierpniu raportu 'E-biznes Outlook’ autorstwa firm analitycznych A.T. Kearney i Line56 Media. Struktura wydatków zmienia się na korzyść biznesu elektronicznego – 2001 r. było to 17,5 proc., w 2002 r. – 19,3 proc. Autorzy raportu sugerują, że w przyszłym roku 22,5 proc. budżetów IT będzie pochłaniał e-biznes. Badaniem objęto 150 firm o obrotach przekraczających 250 mln dol.
38 proc. wszystkich wydatków na e-biznes firmy przeznaczają na rozwój sprzętu i oprogramowania serwerów oraz baz danych). Reszta jest wydawana na różnego rodzaju aplikacje. Tutaj struktura wydatków jest następująca: systemy ERP – 21 proc., portale – 18 proc., zarządzanie łańcuchem dostaw – 16 proc., CRM – 16 proc., zarządzanie zawartością stron WWW – 16 proc.
Więcej informacji o badaniu znajduje się na stronach www.line56.com oraz www.line56.com/articles/.
Podobne aktualności
„Konwergencja AI i chmury stanowi przełomowy moment”
W I kw. br. rynek infrastruktury chmurowej urósł o 21 proc. AI napędza wzrost, jednak związane z nią przejście do chmury może być skomplikowane i kosztowne.
Polak głównym naukowcem w OpenAI
"Jest jednym z najwybitniejszych umysłów naszego pokolenia" - komentuje ten awans Sam Altman, CEO OpenAI.
Microsoft Teams i Meta pod lupą Komisji Europejskiej
Bruksela ma zastrzeżenia wobec oddzielenia Teamsów od Office'a. Ma też wątpliwości co do ochrony dzieci na Facebooku i Instagramie.