Microsoft Inspire 2023 – pod znakiem AI
Swoją konferencją Microsoft chce zapewnić partnerów, że są niezbędni we wprowadzaniu sztucznej inteligencji na rynek i pozyskiwaniu większej liczby klientów Azure. Pomocą w tym ma być Microsoft AI Cloud Partner Program.
Według Microsoftu już ponad 9400 klientów korzysta z usługi Azure OpenAI, co czyni ją najszybciej rozwijającą się usługą Azure w historii. Jeśli chodzi o partnerów, to niemal 9100 z nich dokonuje transakcji związanych z Azure AI, z czego blisko 2300 działa z Azure OpenAI. Partnerzy obsługują również tysiące klientów w ramach podstawowych scenariuszy migracji i modernizacji w Azure.
O tym jak ważna ma być dla Microsoftu i jego partnerów technologia sztucznej inteligencji, świadczy fakt, że zaprezentowany w październiku Microsoft Cloud Partner Program (MCCP) został przemianowany na Microsoft AI Cloud Partner Program.
Integratorzy funkcjonujący w ramach MCPP zostali automatycznie przeniesieni do nowego programu, co – jak zapewnia Microsoft – oszczędza partnerom jakiejkolwiek pracy związanej z przejściem. Partnerzy zachowują również istniejące korzyści i statusy, otrzymując dostęp do nowych ofert i korzyści specyficznych dla sztucznej inteligencji. Według dostawcy Microsoft AI Cloud Partner Program, skierowany do partnerów o różnych modelach biznesowych i dojrzałości, łączy zasoby dotyczące integracji, szkoleń, działań marketingowych, zachęt oraz wspólnej sprzedaży.
Podczas konferencji Microsoft zapowiedział nową inwestycję 100 mln dol. w obszar analityki i sztucznej inteligencji. Celem tego programu ma być pomoc partnerom w wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w aplikacjach, generowaniu wglądów z analiz oraz tworzeniu niestandardowych aplikacji działających w chmurze z możliwościami AI, takich jak niestandardowe wdrożenia rozwiązania AI Copilot, wykorzystujące dane dostarczane przez klienta lub dostawcę.
Podobne aktualności
61 proc. pracowników w Polsce wykorzystuje generatywną AI w codziennej pracy
Szefowie martwią się, jak mierzyć wzrost produktywności dzięki AI, co opóźnia wdrożenia.
Dyrektorzy ds. danych są zmuszeni do zmian z powodu AI
Mają więcej obowiązków i problemy z budżetem - wynika z badania.
Rynek platform AI no-code będzie rósł o 30 proc. rocznie
Firmy będą coraz chętniej korzystać z takiej opcji, bo nie wymaga posiadania wykwalifikowanych specjalistów.