Większość (61 proc.) pracowników w Polsce używa generatywnej sztucznej inteligencji na co dzień. Blisko 70 proc. liderów uważa, że ich firma musi wdrożyć sztuczną inteligencję, aby pozostać konkurencyjną – według raportu Microsoftu Work Trend Index.

Szefowie wolą niedoświadczonych, ale znających się na AI

Ponad połowa (53 proc.) liderów firm w Polsce twierdzi, że nie zatrudniłaby osoby bez umiejętności AI (wobec 66 proc. globalnie). Aż 55 proc. z nich deklaruje, że wolałoby zatrudnić mniej doświadczonego kandydata z umiejętnościami AI, niż bardziej doświadczonego bez takich kwalifikacji.

AI oszczędza czas i zwiększa kreatywność

Według danych globalnych wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji prawie podwoiło się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Korzysta z niej 75 proc. pracowników umysłowych na świecie.

Użytkownicy twierdzą, że AI pomaga im zaoszczędzić czas (90 proc.), skupić się na najważniejszej pracy (85 proc.), być bardziej kreatywnym (84 proc.) i czerpać większą satysfakcję z pracy (83 proc.).

Globalnie aż 79 proc. szefów uważa, że ich firma musi wdrożyć sztuczną inteligencję, aby zachować konkurencyjność. Jednak 59 proc. martwi się, jak mierzyć wzrost produktywności dzięki AI. Ta niepewność opóźnia wdrożenia.


Microsoft i LinkedIn przeprowadzili ankietę wśród 31 tys. osób w 31 krajach.