Do 2026 r. 30 proc. firm wejdzie do Metaverse
Zanosi się na dużą zmianę w biznesie. Za 4 lata już 30 proc. firm będzie dysponować produktami i usługami gotowymi na Metaverse.
Ludzie będą spędzać czas w Metaverse, a za nimi pójdzie biznes.
W 2026 r. ok. 25 proc. ludzi będzie spędzać w Metaverse co najmniej godzinę dziennie – przewiduje Gartner. W nowej cyfrowej przestrzeni poświęcą ten czas na pracę, zakupy, edukację, kontakty towarzyskie i rozrywkę.
„Metaverse wpłynie na każdą firmę, z którą konsumenci wchodzą w codzienną interakcję” – uważa ośrodek analityczny.
Jak twierdzi Marty Resnick, wiceprezes ds. badań w Gartnerze, producenci już tworzą sposoby na to, by użytkownicy mogli powielać swoje życie w cyfrowym świecie.
„Od uczęszczania do wirtualnych klas, poprzez kupowanie cyfrowej ziemi i budowanie wirtualnych domów. Działania te są obecnie prowadzone w oddzielnych środowiskach. Ostatecznie odbędą się w jednym środowisku – metawszechświecie” – zapowiada wiceprezes.
Gartner definiuje Metaverse jako wirtualną wspólną przestrzeń, stworzoną przez połączenie rozszerzonej rzeczywistości fizycznej, oraz cyfrowej. Ma być ona niezależna od urządzenia i dostępna za pośrednictwem dowolnego sprzętu, od tabletów po zestawy AR/VR.
Ponieważ żaden pojedynczy producent nie będzie właścicielem Metaverse, Gartner spodziewa się, że vendorzy będą prowadzić swój biznes w cyfrowym świecie, który umożliwią im cyfrowe waluty i tokeny NFT.
Jak Metaverse zmieni biznes, czyli firmy bez infrastruktury
„Nowy internet” wpłynie na sposób wykonywania pracy. Przewiduje się, że współpracę i łączność pracowników zapewnią im wirtualne biura.
Co istotne, przedsiębiorstwa nie będą musiały tworzyć do tego własnej infrastruktury, ponieważ odpowiednie ramy zapewni Metaverse. Różne wydarzenia wirtualne zapewnią jeszcze więcej możliwości współpracy i zaangażowania w sieci.
Firmy przejdą „do biznesu Metaverse”
„Do 2026 r. 30 proc. organizacji na świecie będzie dysponować produktami i usługami gotowymi na Metaverse” – przewiduje wiceprezes Gartnera.
„Przedsiębiorstwa będą miały możliwość rozszerzania i ulepszania swoich modeli biznesowych w bezprecedensowy sposób, przechodząc od biznesu cyfrowego do biznesu Metaverse” – uważa Marty Resnick.
Jednocześnie Gartner ostrzega organizacje przed dużymi inwestycjami w konkretny Metaverse.
Menedżerowie już powinni przygotowywać się do metaświata
„Wciąż jest za wcześnie, aby wiedzieć, które inwestycje będą opłacalne w dłuższej perspektywie, ale menedżerowie produktu powinni poświęcić czas na naukę, zbadanie i przygotowanie się do metaświata, aby uzyskać konkurencyjną pozycję” – radzi Resnick.
Mark Zuckerberg ogłaszając w ub.r., że Meta (Facebook), stanie się firmą Metaverse, oceniał, że budowa tej platformy może potrwać 5 – 10 lat i będzie wymagać opracowania wielu przełomowych technologii. Dziś trudno powiedzieć, jaki ostateczny kształt przyjmie wizja nowego internetu, który ma umożliwić wirtualne interakcje na niespotykaną dotąd skalę.
Podobne aktualności
Wydatki przedsiębiorstw na Metaverse urosną dwukrotnie
Szereg zastosowań biznesowych ma zwiększyć inwestycje w tę technologię do 2030 r. - według prognozy.
Dyrektorzy będą zwalniać ludzi z powodu AI
Liderami planów redukcji są szefowie ds. łańcucha dostaw. Aż 81 proc. chce odchudzić zespoły z powodu wykorzystania AI.
63 proc. organizacji wdrożyło zero-trust
Strategia zerowego zaufania zwykle ogranicza mniej niż połowę cyberryzyka przedsiębiorstwa