AB liczy na solidny wzrost w 2021 r.
Grupa AB ma ambicje osiągnąć wyraźny, dwucyfrowy wzrost w 2021 r. - deklaruje CFO Grzegorz Ochędzan według ISBTech.
Wydatki na IT w Polsce pozostaną wysokie w długim terminie – wynika z oceny szefa finansów AB.
W 2020 r. grupa AB osiągnęła wzrost sprzedaży o 27,3 proc., a w IV kw. 2020 r. – o 30,5 proc. Zamierza kontynuować wyraźny dwucyfrowy wzrost w 2021 r. – zapowiada Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy AB, w ISBTech.
Notebooki, smartfony, sieciówka nadal dobrze schodzą
„Jesteśmy zadowoleni z I kw. i początku II kw.” – zapewnia Grzegorz Ochędzan.
Poinformował o kontynuacji dynamicznych wzrostów na notebookach, smartfonach i urządzeniach sieciowych, a także smartwatchach (na polskim rynku w I kw. br. wzrost wyniósł ponad 200 proc.). Według CFO mocny jest również segment VAD.
Szacuje się, że cały polski rynek sprzętu osiągnął w I kw. 2021 r. wzrost o ponad 35 proc. r/r – poinformowano w komunikacie.
Natomiast w 2020 r. według Contextu wzrost sprzedaży w dystrybucji w Polsce wyniósł 30 proc. r/r, w tym na notebookach – 57 proc., na smartfonach – 49 proc., a na monitorach – 28 proc.
Wysokie inwestycje w IT utrzymają się w dłuższym terminie
Dyrektor finansowy AB uważa, że inwestycje w cyfryzację w Polsce, które mocno wzrosły po wybuchu pandemii, to długoterminowy trend, co wynika z nadrabiania wcześniejszego niedoinwestowania, wsparcia programów rządowych i unijnych, jak i zmian społecznych związanych z cyfryzacją w domach i firmach.
Wśród najbardziej perspektywicznych dla grupy AB obszarów wskazał IaaS, rozwiązania chmurowe i obsługę e-commerce.
Według danych prezentowanych przez AB w marcu br. Polska, Czechy i Słowacja mają do nadrobienia spory dystans w wydatkach na IT wobec zachodniej Europy, mimo wzrostu w ub.r.
W 2020 r. średnie wydatki na IT per capita dla Polski, Czech i Słowacji wzrosły do 148 dol. (w Polsce w 2019 r. było to 107 dol.), a w Europie Zachodniej – do 204 dol. ze 187 dol. w 2019 r.
AB ma ambicję być spółką dywidendową. Ostatnio po kilku latach przerwy wrocławska spółka powróciła do wypłaty dywidendy – przeznaczono na nią ponad 7 mln zł z zysku za miniony rok finansowy (2019/2020).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.