DataDog jest jedną ze wschodzących gwiazd w segmencie rozwiązań do monitoringu i analizy infrastruktury IT.   Choć firma posiada  siedzibę w Nowym Yorku,  spotkanie z  europejskimi dziennikarzami odbyło się w San Francisco, gdzie mieści się biuro funduszu Index Ventures – głównego inwestora startupu.

Platforma DataDog pracuje w modelu SaaS i służy do monitoringu oraz  analizy infrastruktury IT. System zbiera dane z serwerów, baz danych, aplikacji i innych narzędzi, a następnie tworzy zunifikowany obraz prezentujący wydajność poszczególnych elementów. Z rozwiązania mogą korzystać klienci posiadający infrastrukturę w chmurze, środowisku hybrydowym lub lokalnym. DataDog współpracuje m.in. z  Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Red Hat OpenShift czy OpenStack

–  Jako firma dostarczająca produkt w modelu SaaS mamy pewną przewagę. W ten sposób zyskujemy możliwość użycia dużych zbiorów danych do tworzenia inteligentnych algorytmów.  Dzięki temu możemy szybko zidentyfikować problemy związane z architekturą IT.  Nie jest tak, że sztuczna inteligencja rozwikła wszystkie problemy.  Jednakże bardzo często pomaga znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Nie bez przyczyny chętnie  zatrudniamy  inżynierów uczenia maszynowego oraz badaczy danych – tłumaczy Olivier Pomel, CEO i współzałożyciel DataDog. 

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań do monitoringu systemów IT, aczkolwiek nie wszystkie uwzględniają potrzeby nowego środowiska.  Jeszcze do niedawna skalowalność serwerów była mierzona od 10-100 jednostek, zaś obecnie liczy się  ją w tysiącach instancji.  Również sam ekosystem IT staje się coraz bardziej skomplikowany.  Platforma DataDog ma być odpowiedzią na potrzeby architektury teleinformatycznej następnej generacji. 

– Od pewnego czasu obserwujmy znaczny wzrost popularności mikrousług.   Nasz system uwzględnia ich istnienie, czego nie można powiedzieć o rozwiązaniach starszej generacji, które koncentrują się na aplikacjach internetowych. W tego typu przypadkach serwer aplikacji łączy się jedynie z bazą danych.  Jednakże wraz z rosnącą ilością mikroserwisów pojawi się zapotrzebowanie na nowoczesne narzędzia. – tłumaczy Olivier Pomel

Na liście klientów DataDog znajdują się  duże banki,  przedsiębiosrtwa telekomunikacyjne czy firmy z branży mediów i rozrywki.  Jednym z usługobiorców jest też luksusowa marka Loius Vuitton.  

Startup,  założony w 2010 roku,  zatrudnia około  600 osób , a jego roczne przychody wynoszą około 100 milionów dolarów rocznie. Firma konkuruje m.in z IBM Tivoli i HP'E OpenView. Warto dodać, że  w ubiegłym roku DataDog przejęło francuski startup Logmatic,  opracowujący systemy do  monitorowania i analizy logów. Fundusze inwestycyjne wpompowały do tej pory  w DataDog 148 mln dolarów.