Polskie służby pytają Apple’a
Krajowe służby nadal intensywnie sprawdzają dane dotyczące urządzeń Apple'a - według informacji producenta.
W I poł. br. służby podlegające polskiemu rządowi wysłały do Apple'a 24 wnioski o informacje dotyczące 2521 urządzeń – poinformował amerykański producent. To jeden z najwyższych wskaźników w całym regionie EMEA. Apple udzielił wyczerpującej lub częściowej informacji w sprawie 14 zapytań (58 proc.). Nie podano, jaką liczbę urządzeń obejmują załatwione pozytywnie pisma. Dotyczyły głównie identyfikacji sprzętu, np. poprzez numery seryjne lub IMEI. Apple poprzednio informował, że głównie polskie służby finansowe i celne wysyłają takie żądania.
Z danych wynika, że aktywność naszych służb w sprawach związanych z urządzeniami Apple'a spada. W II poł. 2016 r. pytano o blisko 17 tys. urządzeń, a w I poł. 2016 r. Polska zasypała producenta wnioskami o informację w sprawie ponad 82 tys. iPhone'ów lub iPadów.
W I poł. 2017 r. zadano tylko 2 pytania w sprawach np. powiązań sprzętu z kartami kredytowymi. Natomiast 5 wniosków dotyczyło usług Apple'a (jak iTunes. iCloud). Na dwa z nich służby otrzymały odpowiedź. Takie sprawy dotyczą zwykle identyfikacji użytkowników korzystających z usług.
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.