Z punktu widzenia przedsiębiorcy zdaniem Business Center Club najważniejsze zmiany, które mają chronić konsumentów to m.in. wydłużenie prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość (np. Internet) z 10 do 14 dni – bez podawania przyczyny. Jeżeli przedsiębiorca nie poinformuje o tym klienta, prawo do zwrotu zostaje wydłużone do 1 roku od zakupu.

Reseller będzie musiał zadbać o to, aby konsument w momencie składania zamówienia np. przez Internet wyraźnie potwierdził iż „wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty”. Dlatego ustawa zaleca oznaczenie guzika na stronie z zakupami informacją „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”..Jeżeli przedsiębiorca nie spełni tego wymagania, w myśl nowych przepisów nie dojdzie do zawarcia umowy (zakupu towaru).

Nowa ustawa wprowadza również wymóg uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na dodatkowe płatności. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli zakupu – zarówno w przypadku umów zawieranych przez Internet, jak i pozostałych, przedsiębiorca będzie miał obowiązek otrzymania zgody konsumenta na każdą płatność, wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie (taka zgoda nie może być domyślnie zaznaczona na stronie e-sklepu, konsument powinien odhaczyć ją samodzielnie – w przeciwnym razie będzie miał prawo domagać się zwrotu wymuszonej opłaty). 

Zgodnie z nową ustawą w umowach zawieranych przez Internet, przedsiębiorca musi podać konsumentowi m.in. numeru telefonu lub faksu kontaktowego.

Reseller będzie miał obowiązek przekazania klientowi potwierdzenie zawarcia umowy przez Internet na trwałym nośniku (może być to oprócz papieru np. e-mail), najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 

Po wejściu w życie ustawy o prawach konsumenta nie będzie już możliwe zawarcie umowy z konsumentem wyłączenie przez telefon np. za pośrednictwem telemarketera. Należy potwierdzić treści proponowanej umowy na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie o przyjęciu oferty (zawarciu umowy) przez konsumenta będzie skuteczne, jeśli jego oświadczenie także zostanie utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.

W przypadku wad zakupionego towaru konsument będzie mógł wybrać między naprawą, wymianą, obniżeniem ceny a odstąpieniem od umowy (zwrotem towaru). Od konsumenta będzie zależało, z której z tych możliwości skorzysta. W razie ponownej reklamacji tego samego towaru, sprzedawca musi zgodzić się na odstąpienie od umowy, jeżeli wada produktu jest istotna. Ustawa nakłada na przedsiębiorcę m.in. obowiązek poinformowania konsumenta o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia, co według BCC de facto oznacza obowiązek udzielenia konsumentowi porady prawnej.