Sprzedano 4,6 mln inteligentnych zegarków i opasek
W ub.r. sprzedano prawie 4,6 mln wearables – ustalił Canalys. Zdaniem analityków w tym roku decydujące dla dalszego rozwoju rynku będzie miało pojawienie się nowego zegarka Apple’a.
Liderem rynku w ub.r. był Samsung, który wprowadził 6 urządzeń na różne platformy. Około 15 proc. (720 tys. szt.) wearables działało pod systemem Android. W tej kategorii najwięcej sprzętu dostarczyła Motorola, dzięki zegarkowi Moto 360. W przypadku LG nowy model – G Watch R – sprzedawał się lepiej niż poprzednik – G Watch. Na rynek ze swoimi urządzeniami z Androidem weszły w ub.r. Asus i Sony. Xiaomi sprzedało ponad 1 mln szt. swojej inteligentnej opaski.
Zdaniem analityków rynek inteligentnych zegarków i opasek rozrusza w tym roku premiera urządzenia Apple’a – iWatch, który powinien pojawić się w ofercie w kwietniu. W efekcie spodziewany jest duży wzrost globalnej sprzedaży.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.