Dotychczas głównym celem polskiego oddziału były produkty marki własnej i sprzedaż komponentów. Niemniej, przez ostatnie lata spółka notuje bardzo duże wzrosty w sektorze Cloud.

Obserwujemy tendencję zmian polskiego rynku i widzimy, że usługi chmurowe w ostatnich latach cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Nasze stałe punkty biznesowe pozostają bez zmian, nadal zależy nam na sprzedaży naszej marki oraz komponentów, jednakże patrząc w przyszłość firmy planujemy wykorzystać potencjał rynku w ramach migracji do chmury –  mówi Wojciech Kosecki, prezes polskiego oddziału.

Należy wspomnieć, że Wortmann ponownie odnotował przekroczenie poziomu 1 mld euro obrotu, a usługi chmurowe niemieckiego dostawcy stanowiły ponad 10 proc. tego rezultatu. Co ciekawe, spółka dzięki partnerskiej współpracy w ciągu 8 lat istnienia TerraCloud osiągnęła pułap ponad 5 tys. partnerów, którzy wdrożyli już około 55 tys. środowisk wśród klientów końcowych.

Naszym celem jest sprzedaż wyłącznie partnerska. Przygotowaliśmy usługi w taki sposób, aby nasi partnerzy mogli przede wszystkim zapewnić swoim klientom ekspresową i bezpieczną migrację do chmury bazując na najlepszej jakości sprzęcie i wyposażeniu Data Center – podkreśla Paulina Kowalczyk, Head of Cloud w polskim oddziale Wortmann.

Niemiecki producent opiera infrastrukturę swojego centrum danych na serwerach Terra własnej produkcji, dysponując Data Center o powierzchni 4 000 m2. Co ważne, obecnie w trakcie budowy jest kolejny poziom serwerowni, aby dostosować się do intensywnego wzrostu (jego ukończenie planowane jest na koniec 2023 r.).

Do dostępnych usług w ramach współpracy partnerskiej należą: IaaS, MiaaS, Hosting, Backup, oraz licencje Microsoft w modelu CSP oraz SPLA.