Pohandluj z Wortmannem
Niemiecki producent od lat wzmacnia swoją pozycję w segmencie handlu. A jego oferta dla sklepów to coś więcej niż tylko digital signage.
W portfolio Wortmanna znajdują się m.in. niewielkie, ale wydajne komputery osobiste, tablety i serwery marki Terra Computer. Oba rodzaje produktów trafiają do użytkowników za pośrednictwem partnerów. Specjaliści producenta czasem tylko angażują się w projekt, na przykład dokonując analizy przed wdrożeniem. W jej trakcie sprawdzają, gdzie zainstalować monitory i komputery, ale też czy mogą one działać lokalnie, czy raczej powinny być podłączone do firmowego intranetu. Jednak same prace instalatorskie pozostają domeną resellerów. Tylko na wyraźne życzenie partnera Wortmann udziela bezpośredniego wsparcia podczas projektu.
Konsekwentnie realizowana strategia zaowocowała tym, że produkty z logo Terra działają już w licznych niemieckich firmach handlowych różnej wielkości: od małych sklepików prowadzonych przez rodziny aż po wielkie sieci. Przykładem największych użytkowników są meblowy potentat porta! i Edeka, wielka sieć sprzedaży detalicznej, która wyposażyła swoich handlowców w tablety marki Terra.
Małe, lecz wydajne
Urządzenia dla handlu od Wortmanna można sprowadzić do wspólnego mianownika. Wszystkie cechują się niewielkimi gabarytami, są wydajne, a producent może zaoferować na życzenie klienta specyficzną konfigurację nawet pojedynczego egzemplarza. Tak jak Terra Mikro PC – jeden z najmniejszych komputerów osobistych w ofercie (11,5 x 11,1 x 3,45 cm). To poręczne urządzenie można zamontować na obudowie monitora. Także komputer z linii Terra PC-mini o rozmiarach 16,6 x 19 x 4,3 cm można stosować w pomieszczeniach, w których brakuje wolnej przestrzeni, co często zdarza się w firmach handlowych. Standardowo produkt zawiera dysk twardy o pojemności 240 GB i działa pod kontrolą systemu Windows 10.
Natomiast serwery marki Terra to mocniejsze maszyny, dostosowane do potrzeb średnich i mniejszych firm handlowych usytuowanych np. w galeriach handlowych. Sprzęt oferowany jest w obudowie minitower i wyposażony w procesor Intel Xeon SP oraz 8 GB pamięci RAM, którą można rozbudować do 32 GB. Ma kontroler RAID (0, 1, 5 i 10) i interfejs Gigabit Ethernet. Według producenta wszystkie opisane urządzenia mogą funkcjonować w trybie 24/7.
A może chmura?
Większym firmom, które potrzebują bardzo niezawodnych systemów, Wortmann proponuje różnego rodzaju konfiguracje nadmiarowe. Produkty te mają nie tylko liczne certyfikaty – np. Microsoftu czy ISO – ale też spełniają bardziej zawansowane funkcje. Na przykład można poddać je wirtualizacji.
Oprócz urozmaiconej oferty sprzętowej niemiecka firma ma też własne centrum przetwarzania danych, za pośrednictwem którego udostępnia usługi chmurowe pod marką Terra Cloud. Nazwa ta kryje dość szeroki ich zakres: hosting, IaaS, SaaS oraz backup. Wortmannowa chmura jest w dużej mierze przeznaczona dla przedsiębiorstw, które albo nie chcą albo nie mogą mieć własnych serwerowni. Liczące ponad 20 tys. metrów kwadratowych centrum danych ma już pierwszych klientów, choć największe obciążenie osiągnie w przyszłości.
– Niemieckie firmy coraz chętniej korzystają z naszych usług. Myślę, że polskie również będą nimi zainteresowane – podsumowuje Wojciech Kosecki, prezes zarządu Terra Computer.
Więcej informacji: wspolpraca@wortmann.de
Podobne artykuły
Wortmann: polski oddział rozbudowuje usługi cloud
Znany niemiecki dystrybutor i producent marki Terra zamierza w najbliższych latach intensywnie rozwinąć partnerską sprzedaż usług cloud w Polsce.
Coraz więcej produktów Wortmann w szkołach
Wortmann działa na polskim rynku już od pięciu lat i z każdym rokiem zyskuje coraz większy udział w rynku edukacyjnym. Zaletą producenta jest bogata oferta, która obejmuje pracownie na bazie komputerów klasy PC, terminali, tabletów lub laptopów. Dodatkowo uzupełniają ją akcesoria, monitory czy też licencje oprogramowania Microsoft.
Wortmann poszerza sieć partnerów
Producent przygotował specjalną ofertę marki Terra przeznaczoną dla sektora edukacji. Jednocześnie powiększa grono polskich partnerów, specjalizujących się w tym segmencie. Dzięki współpracy z Microsoftem może zaproponować wyjątkowo korzystne warunki zarówno integratorom, jak i klientom końcowym.