Capgemini jest średniej wielkości dostawcą usług OCA, szacowanym na 1–5 tysięcy jednostek FTE. Gartner ocenia, że od ostatniej iteracji raportu Magic Quadrant wzrost przychodów z OCA wyniósł w przypadku tej firmy 32 proc. Mający swoją centralę w Paryżu dostawca w magicznym kwadrancie plasuje się w środku stawki – zarówno pod względem zdolności realizacji, jak i wizji.

  • Mocne strony Częścią DNA firmy Capgemini jest jej duży potencjał techniczny. Jak twierdzi Gartner, koncentracja tego dostawcy na strategicznej optymalizacji operacyjnej, napędzanej ciągłym doskonaleniem procesów i postępem technologicznym w obszarze gotowych zasobów, pomaga klientom pomyślnie realizować jedno- i wielofilarowe projekty w oparciu o rozwiązania Oracle’a.
  • Słabe strony Chociaż dotyczące oferty Oracle’a zasoby Capgemini są rozproszone na całym świecie, to 91 proc. przychodów Capgemini pochodzi z Ameryki Północnej i części EMEA. A to może być wyzwaniem dla klientów z innych regionów, którzy poszukują lokalnego wsparcia dla projektów wdrożeniowych Oracle Cloud.

Nowym graczem w raporcie Magic Quadrant firmy Gartner dotyczącym usług OCA jest HCL Technologies, niewielki ich dostawca, szacowany na 1–5 tysięcy jednostek FTE. Gartner ocenia, że wzrost przychodów z OCA wyniósł w przypadku HCL 80 proc. rok do roku. Firma ta, z siedzibą w indyjskim Noida, plasuje się w magicznym kwadrancie na dole stawki – zarówno pod względem zdolności realizacji, jak i wizji.

  • Mocne strony Do tej pory HCL dobrze radziło sobie z usługami związanymi z Oracle. Firma zwiększyła ostatnio łączne przychody z oferty Oracle o 10 proc. i zwiększyła liczbę pracowników o ponad 600. Ponieważ HCL przestawia się na usługi oparte na OCA, to – zdaniem Gartnera – ma świetną okazję do współpracy z dotychczasowymi klientami w obszarze zarządzania aplikacjami, które może przenieść do chmury.
  • Słabe strony Ze względu na późne wejście w usługi OCA, narzędzia i akceleratory wspierające te działania są w tyle za rozwiązaniami większości dostawców analizowanych w tym raporcie Magic Quadrant. Gartner uważa, że HCL powinno nadgonić te zaległości.

DXC Technology jest średniej wielkości dostawcą usług OCA, szacowanym na 1–5 tysięcy jednostek FTE. Gartner ocenia, że od ostatniej iteracji raportu Magic Quadrant wzrost przychodów z OCA wyniósł w przypadku tej firmy 3 proc. Integrator, z centralą w Ashburn w stanie Wirginia, w magicznym kwadrancie plasuje się na dole stawki – zarówno pod względem zdolności realizacji, jak i wizji.

  • Mocne strony DXC niedawno zatrudniło i wdrożyło 240 nowych konsultantów OCA, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na usługi chmurowe Oracle. Jak informuje Gartner, firma nadal inwestuje w certyfikację swoich specjalistów ds. chmury Oracle i zaplanowała znaczny wzrost zatrudnienia w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ze szczególnym naciskiem na rynki obu Ameryk.
  • Słabe strony DXC odnotowało najwolniejsze tempo wzrostu (tylko 3 proc.) w całej wymienionej w raporcie Magic Quadrant grupie dostawców. Zdecydowana większość ocenianych firm specjalizujących się w OCA wykazała dwucyfrowe wzrosty.

Huron to mały amerykański dostawca usług OCA, szacowany na 1 tysiąc jednostek FTE. Gartner ocenia, że od ostatniej iteracji raportu Magic Quadrant wzrost przychodów z OCA wyniósł w przypadku tej firmy 7 proc. Dostawca w magicznym kwadrancie plasuje się na dole stawki – zarówno pod względem zdolności realizacji, jak i wizji.

  • Mocne strony Huron ma duże doświadczenie we wdrożeniach EPM i ERP – 73 proc. jego przychodów pochodzi właśnie z tego rodzaju wdrożeń. Firma stworzyła wiele własnych akceleratorów i aby zwiększyć swoje możliwości realizacji nadal inwestuje w eksplorację procesów, zarządzanie danymi i analitykę.
  • Słabe strony Huron jest jedynym dostawcą w raporcie Magic Quadrant, którego biznes związany z Oracle skurczył się. Podczas gdy wszyscy inni dostawcy zwiększyli swoje zasoby chmurowe Oracle w różnych lokalizacjach geograficznych, u tego dostawcy nastąpił spadek związanych z Oracle Cloud jednostek FTE.

Firma z siedzibą w indyjskim Pune jest średniej wielkości dostawcą usług OCA, szacowanym na 1–5 tysięcy jednostek FTE. Specjaliści Gartnera oceniają, że od ostatniej iteracji raportu Magic Quadrant wzrost przychodów z OCA wyniósł w przypadku Evosysa 31 proc. Dostawca w magicznym kwadrancie plasuje się przy końcu stawki – zarówno pod względem zdolności realizacji, jak również wizji.

  • Mocne strony W celu łatwiejszej transformacji „lift and shift” do chmury Oracle firma Tech Mahindra zainwestowała w stworzenie wstępnie skonfigurowanych rozwiązań, takich jak framework migracji do chmury, migracja danych oraz automatyczne testy funkcjonalne i regresyjne. Dzięki modelom „lift-and-shift”, wykorzystującym wcześniej skonfigurowane rozwiązania Tech Mahindra uzyskuje około 30 proc. swoich przychodów z OCA.
  • Słabe strony Tech Mahindra nie ma silnej oferty konsultingowej, co ogranicza jej zdolność do zajmowania pozycji doradcy w zakresie transformacji biznesowej. Gartner stwierdza, że ograniczony zakres możliwości zarządzania zmianą u tego dostawcy sprawia, że jest on mniej odpowiedni dla klientów poszukujących strategicznych rozwiązań opartych na wynikach biznesowych.