Sprzedawca i integrator
Kilka tygodni temu krakowski CDN uruchomił program certyfikacji produktów, które współpracują z jego aplikacjami. Nadal działają oczywiście znane od lat programy przeznaczone dla dilerów i integratorów.
Program certyfikacji produktów współpracujących z systemami CDN zaczął obowiązywać 25 listopada br. O świadectwo starać się mogą firmy, które do aplikacji krakowskiego producenta tworzą moduły przeznaczone dla klientów branżowych. Po weryfikacji działania tych dodatkowych części systemów będą im przyznawane certyfikaty 'Działa z CDN Optima’. Podstawowa korzyść uczestnika tego programu polega na tym, że certyfikowany produkt zostanie niejako włączony do oferty CDN. Po wprowadzeniu do centralnej bazy będzie oferowany także przez innych dilerów współpracujących z producentem.
Optymalny dla dilerów
Uruchomienie autoryzacji produktów współpracujących z Optimą nie oznacza oczywiście, że pozostałe programy partnerskie producenta są nieaktualne. CDN dzieli partnerów na dwie podstawowe grupy: dilerów sprzedających prostsze systemy (klasy Optima) i integratorów wdrażających system, który można zaliczyć do klasy ERP o nazwie XL. Pozostałe produkty (przede wszystkim skomplikowany system ERP Egeria) CDN sprzedaje i wdraża samodzielnie.
W ramach programu partnerskiego, przeznaczonego dla dilerów sprzedających oprogramowanie do zarządzania i rachunkowości, krakowski producent stworzył już sieć ponad 350 firm z tytułem Autoryzowany Przedstawiciel CDN.
Autoryzowanemu Przedstawicielowi CDN oferowana jest dość szeroka pomoc przed- i posprzedażna. Jak zwykle w takich wypadkach bywa, producent oferuje także pomoc w razie pojawienia się problemów podczas wdrażania aplikacji w biurze klienta. Dość sprawnie, zdaniem dilerów, działa przeznaczony przez CDN specjalnie dla partnerów numer hotline. Firmy współpracujące mogą także korzystać ze stron internetowych z autoryzowanym dostępem. Jest na nich funkcja składania zamówień przez sieć i pobierania plików aktywizacyjnych. Partnerzy producenta bezpłatnie korzystają z kont pocztowych w domenie caper.pl. Innym zasługującym na uwagę działaniem CDN jest samodzielne wyszukiwanie kandydatów na klientów i przekazywanie informacji o nich najlepszym partnerom. Trzeba przyznać, że taki sposób działania nie jest popularny w grupie producentów najprostszych aplikacji do zarządzania.
Autoryzowani przedstawiciele CDN uczestniczą w programie lojalnościowym stworzonym wspólnie przez CDN i Office Depont.
Integrator musi wiedzieć
Zdecydowanie bardziej skomplikowany jest program partnerski stworzony dla integratorów wdrażających systemy ERP produkowane przez CDN (chodzi przede wszystkim o pakiet CDN XL). Od partnera wymaga się zdecydowanie większej wiedzy i stworzenia zaplecza technicznego na odpowiednim poziomie. Firma musi także zainwestować w serię szkoleń i kursów organizowanych przez CDN.
Autoryzacje dla integratorów CDN XL odbywają się 5 razy w roku: w lutym, kwietniu, czerwcu, wrześniu, listopadzie. Na cykl szkoleń składa się: 'Autoryzacja handlowa’, 'Autoryzacja techniczna’, 'Warsztaty wdrożeniowe’. W szkoleniach musi brać udział co najmniej trzech pracowników integratora (z działu księgowości, logistyki oraz inżynier systemowy). Wszyscy uczestnicy kursu muszą mieć już certyfikat świadczący o odbyciu szkolenia w zakresie administrowania serwerem MS SQL 2000 i programowania w języku SQL.
Po odbyciu szkolenia i podpisaniu umowy autoryzacyjnej partnerzy CDN otrzymują nieodpłatnie tzw. pakiet integratorski. W jego skład wchodzą między innymi oprogramowanie w wersji demo i dokumentacja użytkowa aplikacji. Poza tym producent oferuje integratorom pomoc w działaniach marketingowych i handlowych (podobnie jak w przypadku dilerów prostszych aplikacji, integratorom przekazywane są informacje o potencjalnych klientach). Dość ważnym elementem współpracy są konsultacje z zatrudnianym przez CDN zespołem projektantów informatyków, wdrożeniowców, specjalistów z zakresu zarządzania, księgowości, inżynierów bazy danych itp. Producent zapewnia, że w razie poważniejszych problemów jego pracownicy wysyłani są na miejsce wdrożenia (zwykle jednak wystarcza kontakt telefoniczny lub mailowy).
Poza tym autoryzowani integratorzy CDN mogą na preferencyjnych warunkach kupić system CDN XL na potrzeby własne. Producent stara się utrzymywać stały kontakt z partnerami. Dwa razy w roku organizowane są bezpłatne konferencje dla integratorów. Podobnie jak dilerzy, integratorzy CDN mają możliwość korzystania z autoryzowanego serwisu internetowego dla partnerów, bezpłatnych kont e-mail, materiałów marketingowych.
Podobne artykuły
Mongo DB: zarządzanie bazą danych w chmurze
Tradycyjne podejście do przetwarzania danych w przypadku systemów zarządzania relacyjną bazą danych nie we wszystkich przypadkach jest najbardziej optymalne. Konieczność przechowywania coraz bardziej rozbudowanych i skomplikowanych danych, oraz próba ich opisania w postaci tabel i relacji może prowadzić do wolnych wielotabelowych zapytań i rozrośniętych indeksów. W niektórych przypadkach, zamiast korzystać z narzędzia uniwersalnego, warto sięgnąć po system specjalistyczny. Jednym z takich systemów oferowanych w CloudPortal jest nierelacyjny system zarządzania bazą danych MongoDB.
Mechanizmy wysokiej dostępności relacyjnych baz danych w CoudPortal.pl
Wszystkie aplikacje udostępnianie w CloudPortal ze względu na elastyczną architekturę platformy w dużym stopniu wykorzystują dodatkowe usługi. Rozproszone systemy plików, bazy SQL i NOSQL, usługi kolejkowania, pamięci podręczne sesji i wiele innych mają zagwarantować szeroką gamę możliwości dla tworzonych i udostępnianych przez platformę rozwiązań.
Aplikacje Ruby na platformie CloudPortal
CloudPortal jest elastyczną platformą PaaS, która umożliwia tworzenie i utrzymywanie w jednym środowisku aplikacji przygotowanych w najpopularniejszych językach programowania i korzystających z szerokiej gamy usług. Jednym ze wspieranych środowisk uruchomieniowych jest konfiguracja wspierająca aplikacje Ruby, Rack, Rails i Sinatra.