Dział monitorów desktopowych LCD Samsung w Polsce rośnie, a marka jest już najczęściej wybieraną w naszym kraju. Co istotne, producent prowadzi sprzedaż monitorów – zarówno modeli konsumenckich, jak biznesowych – w 100 proc. za pośrednictwem dystrybutorów i partnerów handlowych. Co ważne, liczba resellerów i integratorów współpracujących z gigantem systematycznie się powiększa.

Producent rozbudowuje także swój własny zespół. Obecnie dział sprzedaży liczy 5 specjalistów.

Co ważne, producent zamierza wzmocnić wsparcie w tzw. open channel, szczególnie dla mniejszych resellerów B2B – obecnie poszukiwana jest kolejna osoba, która zajmie się tym obszarem. Dział monitorów Samsung ma też własne zaplecze pre-sales, logistykę i Product Management oraz osobę do współpracy z czterema autoryzowanymi dystrybutorami.

– Kanał partnerski to najważniejszy element naszej strategii rozwoju – podkreśla Jacek Klee, Senior Sales Manager w Samsung Electronics.

Zwraca przy tym uwagę na program partnerski Samsung o nazwie STEP, który w jego ocenie jest jednym z najbardziej przejrzystych na rynku.

– W odróżnieniu od innych podmiotów działających w kraju i na świecie jako jedni z nielicznych nie wymagamy podpisywania skomplikowanych umów obarczonych karami umownymi bądź innymi potencjalnie szkodliwymi konsekwencjami dla parterów handlowych – wyjaśnia Jacek Klee.

Wystarczy wypełnić formularz, by partner uzyskał dostęp do cen specjalnych i wsparcia specjalistów Samsung. Dla tych, którzy zaangażują się mocniej, firma przewiduje specjalne bonusy posprzedażne.

Jacek Klee, Senior Sales Manager, Samsung Electronics  

Od początku budowy kanału biznesowego przyświecał nam jeden cel: być marką pierwszego wyboru dla partnerów, integratorów i firm tworzących własne, lokalne marki komputerowe. Samsung, zarówno w segmencie B2B jak i B2C, jest najchętniej wybieraną marką w Polsce. Mało kto może dzisiaj pochwalić się tym, że na dziesięć zakupionych monitorów na polskim rynku, aż trzy posiadają jego logo oraz tym, że liczba aktywnych partnerów rok do roku wzrosła czterokrotnie. Myślę, że już tylko te fakty powinny zachęcić partnerów do współpracy, a mamy im do zaoferowania zdecydowanie więcej.

  

Czas na większe rozdzielczości

Oczywiście kluczowy dla sukcesu marki jest również fakt, że Samsung oferuje bardzo dobre produkty. Z danych producenta wynika, że w ostatnich latach motorem napędowym sprzedaży były monitory 24- albo 27-calowe Full HD. Teraz Samsung zamierza mocno inwestować w modele o rozdzielczościach UHD, QHD oraz w rozwiązania zintegrowane. Celem producenta jest uświadamianie klientom, że lepiej wybrać większy monitor ze zintegrowaną stacją dokującą niż standardowe rozwiązanie z replikacją portów, często kompatybilną tylko z jednym producentem laptopa.

– Jeżeli do tego wszystkiego dodamy pełne wsparcie serwisowe 3, 4 lub 5 lat NBD z gwarancją naprawy bądź podstawieniem urządzenia zastępczego, to trudno będzie znaleźć na rynku równie dobrze wyskalowane rozwiązanie – stwierdza menedżer.

W kolejnych miesiącach dział monitorów LCD Samsung skupi się przede wszystkim na partnerach produkujących swoje komputery i stworzeniu dla nich unikalnej oferty. Celem jest też ekspansja w sektorze zamówień publicznych. Co ważne, producent nie zamierza zaniedbać mniejszych resellerów.

– Małe firmy, które są często poza kręgiem zainteresowania wielkich koncernów IT, u nas mogą liczyć na opiekę na odpowiednim poziomie. Otrzymają pełne wsparcie cenowe i produktowe dla realizowanych projektów. Chcemy, aby partner skupił się na sprzedaży, a my resztę załatwimy za niego – podsumowuje Jacek Klee.