Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.

Konferencja Samsung Memory Summit 2023 odbyła się na początku czerwca w Fabryce Wełny Hotel & Spa w Pabianicach, a wśród zaproszonych gości znaleźli się dystrybutorzy oraz resellerzy. Od 2020 roku dywizja Memory w Samsung  odpowiada za sprzedaż nośników pamięci nie tylko na terenie naszego kraju, ale również na 11 innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE). W ciągu trzech lat działalności (2020-2022) w Polsce, dywizja zwiększyła swoje przychody o 96 proc., zaś w regionie CEE o 195 proc.

W krajach regionu CEE zaczynaliśmy z innego pułapu niż w Polsce. Przejmowaliśmy zarządzanie sprzedażą produktów memory od lokalnych odziałałów Samsung, które nie miały tak rozwiniętych struktur i skali sprzedaży jak Polska. W tym kontekście myślę, że niemal 200 proc. wzrostu świadczy o jednoznacznym naszym sukcesie. Oczywiście, to nie jest nasze ostatnie słowo i chcemy dalej rosnąć. Zakładamy, że w latach 2023-2024 zwiększymy obroty o 50 proc. – mówi Maciej Kamiński, dyrektor dywizji  Memory w Samsung w Polsce i regionie CEE.

W tym samym okresie dywizja planuje osiągnąć 30 proc. wzrostu w Polsce. W realizacji ambitnych celów w Polsce oraz regionie mają pomóc „trzy mocne karty”.

– Jednym z naszym atutów są dalsze możliwości w skalowaniu biznesu memory. Bazując na analizach, trendach rynkowych, a także dostępie do potencjalnych partnerów jak i klientów, uważam, że „Skalowanie biznesu” to nasza najsilniejsza karta. Ona daje nam prawo do tego, aby mówić, że zakładane wzrosty są naprawdę możliwe do osiągnięcia – tłumaczy Maciej Kamiński.

Drugą kartę przedstawiciele Samsung Memory nazwali „Cuda i niemożliwe”. Co się kryje pod tym tajemniczym określeniem? Dywizja już od samego powstania stara się przełamać wiele barier rozwoju, działać w niestandardowy sposób, budować świadomość kategorii Memory w Samsung, wypełniać nisze rynkowe, w których wcześniej nie działała i namawiać klientów do kupowania ich produktów.

– To nasza filozofia nie tylko na dziś, ale również na przyszłość. Nie chcemy tego zmieniać, pragniemy nadal zachowywać tego „startupowego ducha” – zapewnia Maciej Kamiński.

Trzecim asem w kartach trzymanych przez Samsunga są „Wartości oraz innowacje”. Firma wprowadza nowinki technologiczne w każdej kategorii produktowej, nie inaczej jest w przypadku nośników danych. W czasie tegorocznego Samsung Memory Summit poinformowano o rozszerzeniu portfolio o dyski półprzewodnikowe przeznaczone do serwerów DCT. Należy podkreślić, iż Samsung Electronics Polska jest pierwszym odziałem w Europie, który zyskał możliwość sprzedawania tych produktów samodzielnie. Obecnie są to dwie serie serwerowych dysków wewnętrznych Data Center SSD – linia PM893 bazująca na technologii SATA oraz PM9A3 wykorzystująca protokół komunikacyjny NVMe. Zdaniem Tomasza Malaska, Senior Sales Managera Samsung Memory, to projekt z kategorii „Cuda i niemożliwe”, bowiem rozmowy na ten temat prowadzone z centralą w Korei [TMM/1] trwały dość długo. Ostatecznie wysoka jakość biznesu prowadzonego przez dywizję, działającą w Polsce oraz regionie Europy Południowo-Wschodniej, a także analizy wskazujące na bardzo wysoki potencjał rynku, przekonały szefów Samsunga, by dać zielone światło Warszawie.

Przez ostatnie dwa lata zwiększyliśmy sprzedaż w kanale B2B o 45 proc. Współpraca z dystrybutorami i partnerami pozwoliła mocno rozwinąć ten segment rynku. Absolutnie nie zamierzamy się zatrzymywać – zapewnia Tomasz Malasek.

Nieodłączną częścią Samsung Memory Summit jest Gala Awards, podczas której rozdawane są nagrody dla wyróżniającym się partnerów. Udział w tegorocznej uroczystości wzięli między innymi Conor Pierce, prezes Samsung Electronic Polska oraz Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Polska.

  

Nagrodzeni partnerzy Gala Awards 2023

Największy udział w sprzedaży kart pamięci: TERG S.A.

Największy udział w sprzedaży dysków PSSD: Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.

Największy udział w sprzedaży dysków SATA: Komputronik S.A.

Największy udział w sprzedaży dysków NVMe: X-kom Sp. z o.o.

Dystrybutor roku: AB S.A.

Partner roku B2B: Foto Plus Sp z o.o.