Samsung Memory z trzema kartami
Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.
Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.
Konferencja Samsung Memory Summit 2023 odbyła się na początku czerwca w Fabryce Wełny Hotel & Spa w Pabianicach, a wśród zaproszonych gości znaleźli się dystrybutorzy oraz resellerzy. Od 2020 roku dywizja Memory w Samsung odpowiada za sprzedaż nośników pamięci nie tylko na terenie naszego kraju, ale również na 11 innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej (CEE). W ciągu trzech lat działalności (2020-2022) w Polsce, dywizja zwiększyła swoje przychody o 96 proc., zaś w regionie CEE o 195 proc.
– W krajach regionu CEE zaczynaliśmy z innego pułapu niż w Polsce. Przejmowaliśmy zarządzanie sprzedażą produktów memory od lokalnych odziałałów Samsung, które nie miały tak rozwiniętych struktur i skali sprzedaży jak Polska. W tym kontekście myślę, że niemal 200 proc. wzrostu świadczy o jednoznacznym naszym sukcesie. Oczywiście, to nie jest nasze ostatnie słowo i chcemy dalej rosnąć. Zakładamy, że w latach 2023-2024 zwiększymy obroty o 50 proc. – mówi Maciej Kamiński, dyrektor dywizji Memory w Samsung w Polsce i regionie CEE.
W tym samym okresie dywizja planuje osiągnąć 30 proc. wzrostu w Polsce. W realizacji ambitnych celów w Polsce oraz regionie mają pomóc „trzy mocne karty”.
– Jednym z naszym atutów są dalsze możliwości w skalowaniu biznesu memory. Bazując na analizach, trendach rynkowych, a także dostępie do potencjalnych partnerów jak i klientów, uważam, że „Skalowanie biznesu” to nasza najsilniejsza karta. Ona daje nam prawo do tego, aby mówić, że zakładane wzrosty są naprawdę możliwe do osiągnięcia – tłumaczy Maciej Kamiński.
Drugą kartę przedstawiciele Samsung Memory nazwali „Cuda i niemożliwe”. Co się kryje pod tym tajemniczym określeniem? Dywizja już od samego powstania stara się przełamać wiele barier rozwoju, działać w niestandardowy sposób, budować świadomość kategorii Memory w Samsung, wypełniać nisze rynkowe, w których wcześniej nie działała i namawiać klientów do kupowania ich produktów.
– To nasza filozofia nie tylko na dziś, ale również na przyszłość. Nie chcemy tego zmieniać, pragniemy nadal zachowywać tego „startupowego ducha” – zapewnia Maciej Kamiński.
Trzecim asem w kartach trzymanych przez Samsunga są „Wartości oraz innowacje”. Firma wprowadza nowinki technologiczne w każdej kategorii produktowej, nie inaczej jest w przypadku nośników danych. W czasie tegorocznego Samsung Memory Summit poinformowano o rozszerzeniu portfolio o dyski półprzewodnikowe przeznaczone do serwerów DCT. Należy podkreślić, iż Samsung Electronics Polska jest pierwszym odziałem w Europie, który zyskał możliwość sprzedawania tych produktów samodzielnie. Obecnie są to dwie serie serwerowych dysków wewnętrznych Data Center SSD – linia PM893 bazująca na technologii SATA oraz PM9A3 wykorzystująca protokół komunikacyjny NVMe. Zdaniem Tomasza Malaska, Senior Sales Managera Samsung Memory, to projekt z kategorii „Cuda i niemożliwe”, bowiem rozmowy na ten temat prowadzone z centralą w Korei [TMM/1] trwały dość długo. Ostatecznie wysoka jakość biznesu prowadzonego przez dywizję, działającą w Polsce oraz regionie Europy Południowo-Wschodniej, a także analizy wskazujące na bardzo wysoki potencjał rynku, przekonały szefów Samsunga, by dać zielone światło Warszawie.
Przez ostatnie dwa lata zwiększyliśmy sprzedaż w kanale B2B o 45 proc. Współpraca z dystrybutorami i partnerami pozwoliła mocno rozwinąć ten segment rynku. Absolutnie nie zamierzamy się zatrzymywać – zapewnia Tomasz Malasek.
Nieodłączną częścią Samsung Memory Summit jest Gala Awards, podczas której rozdawane są nagrody dla wyróżniającym się partnerów. Udział w tegorocznej uroczystości wzięli między innymi Conor Pierce, prezes Samsung Electronic Polska oraz Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Polska.
Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung.
Nagrodzeni partnerzy Gala Awards 2023
Największy udział w sprzedaży kart pamięci: TERG S.A.
Największy udział w sprzedaży dysków PSSD: Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.
Największy udział w sprzedaży dysków SATA: Komputronik S.A.
Największy udział w sprzedaży dysków NVMe: X-kom Sp. z o.o.
Dystrybutor roku: AB S.A.
Partner roku B2B: Foto Plus Sp z o.o.
Podobne artykuły
Najlepsze tanie smartfony z 5G: na jaki model się zdecydować?
Telefony 5G znajdują się już w ofercie niemal każdego producenta smartfonów, ale znalezienie tanich modeli 5G jest nieco trudniejsze. Dlatego stworzyliśmy listę, która przedstawi niektóre z najlepszych tegorocznych budżetowych smartfonów 5G różnych marek dostępnych obecnie na polskim rynku.
LinkedIn Park
Co miesiąc sprawdzamy, o czym branża IT (i nie tylko) dyskutuje na LinkedIn – największym biznesowym portalu społecznościowym.
Samsung: „Nigdy nie konkurujemy z partnerami”
Podczas tegorocznego wydarzenia Channel Meeting Samsung podzielił się z partnerami przewidywaniami na najbliższe kwartały. Zaprezentował również szereg nowości produktowych.