Samsung: „Nigdy nie konkurujemy z partnerami”
Podczas tegorocznego wydarzenia Channel Meeting Samsung podzielił się z partnerami przewidywaniami na najbliższe kwartały. Zaprezentował również szereg nowości produktowych.
Nigdy nie konkurujemy z naszymi partnerami – podkreślił Adam Parzonka, Head Of Sales Displays w Samsung Electronics, otwierając tegoroczny Samsung Channel Meeting. Jak zapewnił, producent działa na rynku monitorów w 100 proc. poprzez kanał sprzedaży.
Co istotne, Samsung rozbudował zespół odpowiedzialny za współpracę z resellerami w biznesie monitorów. Prowadzi też szereg działań wspierających partnerów, takich jak spotkania i prezentacje dla klientów, generowanie nowych leadów dla partnerów, prezentacje produktowe w showroomie (obecnie jest on w przebudowie), czy eventy branżowe.
Efektem zacieśniającej się współpracy z kanałem sprzedaży jest m.in. szybki rozwój producenta na polskim rynku, zwłaszcza w ostatnich latach.
2023 r: koniec opóźnień w dostawach
Przedstawiciele producenta podzielili się także swoimi przewidywaniami dotyczącymi rynku. Dobrą wiadomością jest systematyczna poprawa dostępności urządzeń Samsunga. Przewiduje się, że w 2023 r. nastąpi koniec opóźnień w dostawach.
W ocenie producenta w 2023 r. najszybciej będzie rosła sprzedaż monitorów interaktywnych (+48 proc. r/r), zwłaszcza w takich sektorach jak edukacja, sale konferencyjne i kioski interaktywne.
Kolejny trend, który nasili się w przyszłym roku, to nacisk na rozwiązania ekologiczne. Sprawi on, że klienci będą oczekiwać między innymi niskiego zużycia energii, odpowiednich certyfikatów dla urządzeń czy też używania materiałów pochodzących z recyklingu.
Ponadto na całym rynku monitorów specjaliści Samsunga obserwują rosnące zapotrzebowanie na urządzenia z ekranami o wysokiej rozdzielczości. Już co drugi monitor sprzedawany w Polsce ma większą rozdzielczość niż Full HD.
Producent zapowiedział też ujednolicenie systemu Samsung w monitorach interaktywnych do wersji Tizen 7.0, co ma nastąpić w II poł. 2023 r. Na rynku pozostaną jednak popularne rozwiązania profesjonalne z Androidem, jak też z Windows 10 IoT.
Na rynek wejdzie nowy line-up monitorów interaktywnych. Wśród nich 44-calowy model Full Auto odporny na uszkodzenia. W II poł. 2023 r. pojawią się urządzenia 65- i 75-calowe oparte na Androidzie.
Perła w koronie
Wśród licznych nowości zaprezentowanych na Channel Meetingu jest The Wall, 110-calowy monitor Chip on Board, który może pracować w trybie 24/7, a jego czas życia według producenta wynosi 150 tys. godz. (ponad 17 lat). Określono go „perłą w koronie” w portfolio producenta. Wśród zastosowań wskazano przykłady z rosnących rynków wertykalnych, jak motoryzacyjny, pomieszczenia kontrolne, handel detaliczny, studia filmowe, retail czy klienci korporacyjni.
Smart monitory
Nowością ostatniego roku w Samsungu są smart monitory, czyli połączenie monitora z telewizorem.
– To coś więcej niż telewizor i więcej niż monitor – podkreślał Krzysztof Kunicki, Product Manager.
Z jednej strony taki sprzęt służy do pracy, a z drugiej pozwala na używanie aplikacji smart. Nowością jest tutaj model M8.
Samsung dynamicznie rozwija też segment monitorów gamingowych i wprowadza nowe modele, w tym Odyssey G8 oraz Odyssey Ark (55 cali/165 Hz) – według producenta jest to największy monitor dla graczy dostępny na rynku.
Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung Electronics.
Podobne artykuły
Najlepsze tanie smartfony z 5G: na jaki model się zdecydować?
Telefony 5G znajdują się już w ofercie niemal każdego producenta smartfonów, ale znalezienie tanich modeli 5G jest nieco trudniejsze. Dlatego stworzyliśmy listę, która przedstawi niektóre z najlepszych tegorocznych budżetowych smartfonów 5G różnych marek dostępnych obecnie na polskim rynku.
Samsung Memory z trzema kartami
Wiele wskazuje na to, że Samsung Memory Summit na stałe weszło do kalendarza cyklicznych spotkań, organizowanych przez Samsung Electronics. Podczas drugiej edycji wydarzenia dywizji Memory firma przedstawiła plany rozwoju i nagrodziła wyróżniających się partnerów.
LinkedIn Park
Co miesiąc sprawdzamy, o czym branża IT (i nie tylko) dyskutuje na LinkedIn – największym biznesowym portalu społecznościowym.