Nigdy nie konkurujemy z naszymi partnerami – podkreślił Adam Parzonka, Head Of Sales Displays w Samsung Electronics, otwierając tegoroczny Samsung Channel Meeting. Jak zapewnił, producent działa na rynku monitorów w 100 proc. poprzez kanał sprzedaży.

Co istotne, Samsung rozbudował zespół odpowiedzialny za współpracę z resellerami w biznesie monitorów. Prowadzi też szereg działań wspierających partnerów, takich jak spotkania i prezentacje dla klientów, generowanie nowych leadów dla partnerów, prezentacje produktowe w showroomie (obecnie jest on w przebudowie), czy eventy branżowe.

Efektem zacieśniającej się współpracy z kanałem sprzedaży jest m.in. szybki rozwój producenta na polskim rynku, zwłaszcza w ostatnich latach.

2023 r: koniec opóźnień w dostawach

Przedstawiciele producenta podzielili się także swoimi przewidywaniami dotyczącymi rynku. Dobrą wiadomością jest systematyczna poprawa dostępności urządzeń Samsunga. Przewiduje się, że w 2023 r. nastąpi koniec opóźnień w dostawach.

W ocenie producenta w 2023 r. najszybciej będzie rosła sprzedaż monitorów interaktywnych (+48 proc. r/r), zwłaszcza w takich sektorach jak edukacja, sale konferencyjne i kioski interaktywne.

Kolejny trend, który nasili się w przyszłym roku, to nacisk na rozwiązania ekologiczne. Sprawi on, że klienci będą oczekiwać między innymi niskiego zużycia energii, odpowiednich certyfikatów dla urządzeń czy też używania materiałów pochodzących z recyklingu.

Ponadto na całym rynku monitorów specjaliści Samsunga obserwują rosnące zapotrzebowanie na urządzenia z ekranami o wysokiej rozdzielczości. Już co drugi monitor sprzedawany w Polsce ma większą rozdzielczość niż Full HD.

Producent zapowiedział też ujednolicenie systemu Samsung w monitorach interaktywnych do wersji Tizen 7.0, co ma nastąpić w II poł. 2023 r. Na rynku pozostaną jednak popularne rozwiązania profesjonalne z Androidem, jak też z Windows 10 IoT.

Na rynek wejdzie nowy line-up monitorów interaktywnych. Wśród nich 44-calowy model Full Auto odporny na uszkodzenia. W II poł. 2023 r. pojawią się urządzenia 65- i 75-calowe oparte na Androidzie.

Perła w koronie

Wśród licznych nowości zaprezentowanych na Channel Meetingu jest The Wall, 110-calowy monitor Chip on Board, który może pracować w trybie 24/7, a jego czas życia według producenta wynosi 150 tys. godz. (ponad 17 lat). Określono go „perłą w koronie” w portfolio producenta. Wśród zastosowań wskazano przykłady z rosnących rynków wertykalnych, jak motoryzacyjny, pomieszczenia kontrolne, handel detaliczny, studia filmowe, retail czy klienci korporacyjni.

Smart monitory

Nowością ostatniego roku w Samsungu są smart monitory, czyli połączenie monitora z telewizorem.

– To coś więcej niż telewizor i więcej niż monitor – podkreślał Krzysztof Kunicki, Product Manager.

Z jednej strony taki sprzęt służy do pracy, a z drugiej pozwala na używanie aplikacji smart. Nowością jest tutaj model M8.

Samsung dynamicznie rozwija też segment monitorów gamingowych i wprowadza nowe modele, w tym Odyssey G8 oraz Odyssey Ark (55 cali/165 Hz) – według producenta jest to największy monitor dla graczy dostępny na rynku.

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung Electronics.