4. Utworzenie mechanizmów interakcji z użytkownikiem

W projekcie przewidziano różne formy interakcji użytkownika z aplikacją, w tym komendy sterowane gestami, wykorzystanie wirtualnej klawiatury, jak i polecenia głosowe w języku angielskim. W ramach wykonywanych czynności przeprowadzono badania nad działaniem mechanizmów śledzenia wzroku i obsługą gestów. W trakcie testowania poleceń głosowych pojawiły się wyzwania dotyczące tego, że użytkownicy mogą wypowiadać dane słowo w różny sposób, a system rozpoznawania mowy może mieć trudności z niektórymi dialektami. Dodatkowym problemem było śledzenie wzroku użytkownika, które mogło być utrudnione w przypadku noszenia grubych okularów lub obecności szczególnej wady wzroku. W związku z tym, aby zapewnić lepszą użyteczność oraz uzyskać swobodną, intuicyjną interakcję użytkownika z aplikacją, całe rozwiązanie zaprojektowano tak, aby przy każdej operacji możliwe było wykorzystanie dwóch z trzech dostępnych opcji sterowania: gestów, wzroku i głosu.

5. Opracowanie mechanizmów integracji z systemami wsparcia

Modułowe środowisko pozwala na współpracę oprogramowania z dowolną platformą obsługi zgłoszeń. Dlatego zintegrowano je z narzędziami Zendesk oraz Freshdesk, co umożliwiło pobieranie statystycznych danych dotyczących zgłoszeń w systemie, informacji o zgłoszeniach przypisanych do danego użytkownika oraz nieprzypisanych zgłoszeń. Dodatkowo, umożliwiono przypisywanie zgłoszeń do konkretnych użytkowników oraz utworzenie motywów kolorystycznych i obiektów skojarzonych z poszczególnymi platformami.

6. Wykonanie testów oraz optymalizacja utworzonego rozwiązania

Kompleksowe testy, przeprowadzone w środowisku własnym oraz klientów, miały na celu zlokalizowanie elementów powodujących błędy lub utrudniających wdrożenie rozwiązania. Ułatwiły wprowadzenie do aplikacji mechanizmów, które rozwiązują problemy zazwyczaj przez dokonanie odpowiednich zmian konfiguracyjnych. Stworzona w efekcie tych prac maksymalnie zautomatyzowana procedura wdrożeniowa pokryła możliwie dużą bazę przeszkód i problemów występujących w środowiskach klientów, co pozwoliło na przygotowanie w pełni funkcjonalnej wersji wdrożeniowej aplikacji umożliwiającej wykorzystanie rzeczywistości mieszanej w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Projekt „Prace badawczo-rozwojowe nad wykorzystaniem rzeczywistości hybrydowej w aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem” został zrealizowany przez firmę Predica i był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Projektów Unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020, działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstwa.