Wsparcie dla zarządzania danymi i wydajnością

W portfolio marki FireScope dostępne są także inne, wspierające administratorów narzędzia. Service Performance Manager (SPM) prowadzi nieustanny monitoring infrastruktury IT oraz aplikacji i usług biznesowych pod kątem tego, czy pracują z optymalną wydajnością. Ułatwia oszacowanie możliwości spełnienia wymagań biznesowych przez posiadane rozwiązania IT oraz ryzyka wpływu na działalność biznesową firmy z powodu braku wystarczającej ilości zasobów. Monitorowanie odbywa się w sposób bezagentowy lub z wykorzystaniem wydajnych, ale niezajmujących istotnej ilości zasobów agentów. Zebrane dane przedstawiane są w postaci konfigurowalnych dashboardów oraz w raportach SLA. Rozwiązanie SPM można zintegrować z posiadaną bazą CMDB i systemem zarządzania usługami IT (IT Service Management).

Kolejnym ciekawym narzędziem jest Business Intelligence DataMart (BI DataMart). To usługa SaaS, działająca jako komponent platformy FireScope, która konwertuje zebrane informacje o firmowych zasobach IT w łatwe do zrozumienia i zwizualizowania raporty. Umożliwia tym samym podejmowanie strategicznych i taktycznych decyzji dotyczących poszczególnych usług biznesowych, w zależności od obecnej sytuacji dotyczącej rozwiązań IT, które nimi zarządzają. Ułatwia też wykrywanie niewykorzystywanych przez firmę urządzeń i licencji oprogramowania, jak też pomaga w identyfikacji potencjalnych luk bezpieczeństwa lub zasobów nieobjętych już wsparciem producenta.

Dystrybutorami rozwiązań firmy Matrix42 w Polsce są Exclusive Networks i Stovaris.

Najczęstsze scenariusze wykorzystania oprogramowania FireScope  

 

  • Zapewnienie przejrzystości środowiska IT – kompletna i dokładna baza zasobów IT ułatwia podejmowanie decyzji inwestycyjnych, zapewnia sprawność działania oraz zmniejsza ryzyko i nakłady związane z prowadzeniem projektów.
  • Zbieranie danych do bazy CMDB – FireScope może zasilać informacjami bazę danych Configuration Management Database, która stanowi podstawę do podejmowania decyzji dotyczących IT w średnich i dużych przedsiębiorstwach.
  • Zarządzanie zmianą i ryzykiem – dostęp do aktualnych map zależności umożliwia ocenę wpływu wprowadzanych w infrastrukturze zmian na zasoby i usługi, których dotyczą.
  • Migracja pomiędzy centrami danych i do chmury – FireScope zbiera dane ze wszystkich środowisk, zarówno lokalnych, jak też hostowanych w zewnętrznych centrach danych i chmurze. Dzięki temu powstaje kompletny obraz środowiska, co ułatwia planowanie jego rozwoju, modernizacji i migracji poszczególnych usług. Często wykorzystywany scenariusz przy akwizycji nowych firm i włączaniu ich do własnego systemu IT.
  • Zabezpieczanie środowiska IT i reagowanie na incydenty – stworzona na podstawie bazy danych mapa zależności umożliwia powiadamianie o zmianach w czasie rzeczywistym, także tych niezatwierdzonych przez dział IT, które mogą świadczyć o przeprowadzeniu ataku.
  • Optymalizacja kosztów – identyfikowanie niewykorzystanych lub nieużywanych zasobów, np. serwerów o bardzo małym obciążeniu, które mogą być kandydatem do przeniesienia do chmury w celu zmniejszenia kosztów ich obsługi.
  • Zarządzanie środowiskiem IT – tworzone przez FireScope ścieżki audytu obrazują podłączone do usługi zasoby IT, co ułatwia zarządzanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości świadczenia usług.
  • Projekty konsolidacyjne – wsparcie przy przenoszeniu usług pomiędzy środowiskami, np. w wyniku połączenia firm.
  
Matrix42-Corporate-Logo

Dodatkowe informacje: Bogdan Lontkowski, dyrektor regionalny, Matrix42, bogdan.lontkowski@matrix42.com