Jacek Kujawa, od 2009 r. wiceprezes zarządu LPP odpowiedzialny za kwestie logistyczne i informatyczne, złożył rezygnację. Od 2004 r. był związany z firmą, do której należą m.in. marki Reserved, House, Croop, Sinsay i Mohito.

Jego następcą w zarządzie został Mikołaj Wezdecki, dotychczas dyrektor ds. digitalizacji. Ma 20 lat doświadczenia w biznesie e-commerce i IT w firmach handlowych.

Jak zapewnia Marek Piechocki, prezes LPP, zmianę przygotowywano od miesięcy. „Przyszłością dzisiejszego retailu jest digitalizacja, omnichannel i prężna sieć dystrybucji” – twierdzi.

Mikołaj Wezdecki jest w LPP od czerwca 2022 r. Początkowo był odpowiedzialny za proces cyfryzacji i platformy e-commerce marek Reserved i Sinsay. W marcu 2023 r. został dyrektorem ds. digitalizacji. Powierzono mu opracowanie polityki rozwoju obszaru e-commerce dla wszystkich marek Grupy LPP oraz ustanowienie nowych standardów i synergii dla platformy internetowej brandów.

Spółka przez ostatnie lata uległa dużym przeobrażeniom technologicznym i cyfrowym. Zyskała bogate zaplecze analityczne, pozwalające zrozumieć trendy rynkowe i oczekiwania naszych klientów. Przede mną wiele wyzwań, bo świat retailu przeżywa prawdziwą rewolucję digitalową” – komentuje Mikołaj Wezdecki.

O zmianach w obszarze digitalizacji w firmie mówił w wywiadzie dla CRN Polska Arkadiusz Wróbel, CIO w LPP.

Mikołaj Wezdecki wcześniej był członkiem zarządu i dyrektorem odpowiedzialnym za e-commerce w Eobuwie.pl (2019 – 2022). Uruchomił sklep internetowy Modivo.pl.

Blisko 13 lat, od 2006 r., pracował w RTV Euro AGD. M.in. budował e-sklep detalisty. W latach 2013 – 2019 był dyrektorem e-commerce.

Prawie dwie dekady w LPP

Odchodzący z zarządu Jacek Kujawa początkowo pełnił funkcję dyrektora ds. IT. Jako wiceprezes zarządzał m.in. inwestycjami grupy i strukturami odpowiedzialnymi za analizę danych (data science). Do Jego kluczowych zadań należała realizacja strategicznych projektów, jak wdrożenie RFID i rozbudowa sieci dystrybucji w Europie. Przed przejściem do LPP był m.in. dyrektorem IT w Wirtualnej Polsce.

LPP w I poł. roku finansowego osiągnęło 8,2 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,4 proc. rok do roku, a zysk netto poprawił się o 69 proc., do 442 mln zł