Zakończyła się konferencja dla branży telekomunikacyjnej i mediów
W dniach 22 i 23 września w Hotelu Marriot w Warszawie odbyła się III Konferencja Zmiany w Regulacjach i Prawie Świata Telekomunikacji i Mediów. Spotkanie było okazją do zapoznania się z nowymi przepisami, konsultacji i dyskusji z przedstawicielami branży i ekspertami.
Podczas dwudniowych obrad poruszano m.in. tematy dotyczące przyszłości sektora telekomunikacyjnego w świetle zmian w prawie, kwestie wprowadzenia pakietu telekomunikacyjnego do polskiego prawodawstwa i jego konsekwencje dla rynku, a także wpływ dyrektywy audiowizualnej na funkcjonowanie przedsiębiorstw. W panelach dyskusyjnych uczestniczyło liczne grono ekspertów: wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele branży telekomunikacji i mediów (m.in. z Grupy TP, PTC, Onetu, TVP, TVN), regulatorzy rynku (jak UKE, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, posłowie na sejm), a także eksperci zajmujący się problematyką mediów i telekomunikacji oraz prawnicy.
W środę 22 września ożywioną debatę wywołała sprawa przyszłości usługi powszechnej. Według dyrektywy Parlamentu Europejskiego 'fundamentalnym wymogiem usługi powszechnej jest zapewnienie użytkownikom, na życzenie, podłączenia do publicznej sieci telefonicznej w oznaczonym miejscu, po przystępnej cenie’. Uczestnicy panelu, wśród których byli przedstawiciele UKE, Ministerstwa Infrastruktury, Grupy TP, PTC i prawnicy dyskutowali, jak interpretować wspomniany przepis. Kontrowersje budziło zwłaszcza pojęcie 'usługi powszechnej’ i konsekwencji jej wdrożenia dla polskiego rynku, operatorów i konsumentów. W czwartek 23 września poruszano m.in. problematykę ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej i związane z nią konsekwencje prawne i finansowe, m.in. transmisji obowiązkowej i płatności za dekodery. W panelu kończącym konferencję – 'Bitwa o media publiczne – możliwe scenariusze rozstrzygnięcia’ starły się poglądy od dawna obecne w debacie na ten temat – likwidować abonament i marginalizować publiczne radio i telewizję czy też je wzmocnić zmieniając model ich funkcjonowania. Uczestnicy byli zgodni co do jednego – że kondycja mediów publicznych nie jest obecnie najlepsza.
Organizatorem konferencji był MM Conferences. Patronat medialny objął CRN Polska.
Podobne aktualności
Microsoft Inspire 2023 – pod znakiem AI
Swoją konferencją Microsoft chce zapewnić partnerów, że są niezbędni we wprowadzaniu sztucznej inteligencji na rynek i pozyskiwaniu większej liczby klientów Azure. Pomocą w tym ma być Microsoft AI Cloud Partner Program.
Druk 3D: jak trafić do klienta?
W strategii producentów niskobudżetowych rozwiązań druku 3D ważne miejsce zajmuje edukacja najmłodszych i innowacje, dzięki którym ich produkty wyróżniają się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Axis Forum 2016
W Warszawie 6 października odbędzie się doroczna konferencja dla partnerów Axis Communications - „Axis Forum 2016'. W tym roku rozszerzono formułę spotkania.