Microsoft Inspire 2023 – pod znakiem AI
Swoją konferencją Microsoft chce zapewnić partnerów, że są niezbędni we wprowadzaniu sztucznej inteligencji na rynek i pozyskiwaniu większej liczby klientów Azure. Pomocą w tym ma być Microsoft AI Cloud Partner Program.
Według Microsoftu już ponad 9400 klientów korzysta z usługi Azure OpenAI, co czyni ją najszybciej rozwijającą się usługą Azure w historii. Jeśli chodzi o partnerów, to niemal 9100 z nich dokonuje transakcji związanych z Azure AI, z czego blisko 2300 działa z Azure OpenAI. Partnerzy obsługują również tysiące klientów w ramach podstawowych scenariuszy migracji i modernizacji w Azure.
O tym jak ważna ma być dla Microsoftu i jego partnerów technologia sztucznej inteligencji, świadczy fakt, że zaprezentowany w październiku Microsoft Cloud Partner Program (MCCP) został przemianowany na Microsoft AI Cloud Partner Program.
Integratorzy funkcjonujący w ramach MCPP zostali automatycznie przeniesieni do nowego programu, co – jak zapewnia Microsoft – oszczędza partnerom jakiejkolwiek pracy związanej z przejściem. Partnerzy zachowują również istniejące korzyści i statusy, otrzymując dostęp do nowych ofert i korzyści specyficznych dla sztucznej inteligencji. Według dostawcy Microsoft AI Cloud Partner Program, skierowany do partnerów o różnych modelach biznesowych i dojrzałości, łączy zasoby dotyczące integracji, szkoleń, działań marketingowych, zachęt oraz wspólnej sprzedaży.
Podczas konferencji Microsoft zapowiedział nową inwestycję 100 mln dol. w obszar analityki i sztucznej inteligencji. Celem tego programu ma być pomoc partnerom w wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w aplikacjach, generowaniu wglądów z analiz oraz tworzeniu niestandardowych aplikacji działających w chmurze z możliwościami AI, takich jak niestandardowe wdrożenia rozwiązania AI Copilot, wykorzystujące dane dostarczane przez klienta lub dostawcę.
Podobne aktualności
Pionier bezpieczeństwa AI – Darktrace sprzedany za 5,3 mld dol.
Dołączy do portfolio specjalistów od cyberbezpieczeństwa, należących do Thoma Bravo.
65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.
W Polsce powstała AI Chamber (Izba AI)
„Chcemy reprezentować interesy polskich firm” – zapowiada założyciel i prezes AI Chamber, Tomasz Snażyk. Organizacja wskazuje swoje główne cele.