W III kw. 2010 r. poprzez kanał dystrybucyjny w Europie Zachodniej sprzedano 34 proc. wszystkich desktopów i notebooków (jest to średnia dla 13 państw). Rok temu w dystrybucji rozeszło się 29,9 proc. komputerów dostarczonych przez vendorów. Średnia cena sprzedanego modelu wzrosła o 4,6 proc. w odniesieniu do początku 2010 r. i w III kw. br. wynosiła równowartość 477 funtów. Przychody zachodnioeuropejskich dystrybutorów ze sprzedaży komputerów zwiększyły się średnio o 22,2 proc. w odniesieniu do III kw. 2009 r. i wyniosły łącznie 3,013 mld funtów.

W kanale dystrybucyjnym w Europie Zachodniej w III kw. 2010 r. najczęściej kupowano komputery HP (32,6 proc. udziału). Drugi był Acer (15,1 proc.), trzecie Lenovo (7,9 proc.), a czwarta Toshiba (7,5 proc.).

Dane pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu – od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.