Dane pochodzą od tajwańskich dostawców ODM, którzy wytwarzają urządzenia dla różnych marek. Pięć największych firm osiągnęło wzrost o jedną piątą (miesiąc do miesiąca), a trzy największe – o 21 proc. Według Digitimes Research więcej nowych notebooków wprowadzają na rynek przede wszystkim HP i Lenovo, podczas gdy Asus i Toshiba miały słabszy okres. Asus odnotował spadek w porównaniu z lutym, co zdaniem firmy badawczej wynika z niedoboru paneli dotykowych w rozmiarach 13 cali i większych oraz przeprowadzki jednego z wytwórców ODM – Pegatrona – do innego zakładu w Chinach.

W porównaniu z marcem 2012 r. popyt na notebooki był jednak wyraźnie mniejszy – podkreśla Digitimes. Spadek dostaw na świecie I kw. br. firma ocenia na 15 proc. (w odniesieniu do I kw. 2012 r.). Poprawa wyniku nie będzie łatwym zadaniem – Digitimes przewiduje, że nowe małe, 11,6-calowe laptopy z ekranami dotykowymi, które mają kosztować 299 – 399 dol., będą miały silną konkurencję w postaci 10-calowych tabletów i najtańszych laptopów.