Więcej notebooków wchodzi na rynek
W marcu dostawy notebooków do producentów wzrosły o 20 proc. w porównaniu z lutym– ustalił Digitimes Research. Rok do roku odnotowano jednak wyraźny spadek. Najwięcej sprzętu zamówiły HP i Lenovo.
Dane pochodzą od tajwańskich dostawców ODM, którzy wytwarzają urządzenia dla różnych marek. Pięć największych firm osiągnęło wzrost o jedną piątą (miesiąc do miesiąca), a trzy największe – o 21 proc. Według Digitimes Research więcej nowych notebooków wprowadzają na rynek przede wszystkim HP i Lenovo, podczas gdy Asus i Toshiba miały słabszy okres. Asus odnotował spadek w porównaniu z lutym, co zdaniem firmy badawczej wynika z niedoboru paneli dotykowych w rozmiarach 13 cali i większych oraz przeprowadzki jednego z wytwórców ODM – Pegatrona – do innego zakładu w Chinach.
W porównaniu z marcem 2012 r. popyt na notebooki był jednak wyraźnie mniejszy – podkreśla Digitimes. Spadek dostaw na świecie I kw. br. firma ocenia na 15 proc. (w odniesieniu do I kw. 2012 r.). Poprawa wyniku nie będzie łatwym zadaniem – Digitimes przewiduje, że nowe małe, 11,6-calowe laptopy z ekranami dotykowymi, które mają kosztować 299 – 399 dol., będą miały silną konkurencję w postaci 10-calowych tabletów i najtańszych laptopów.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.