Udany kwartał NTT
W III kw. br. zysk NTT System wzrósł o 74 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Zwiększyła się sprzedaż dystrybucyjna oraz zbyt marek własnych. W tym roku pojawi się smartfon NTT.
W minionym kwartale NTT wypracowało przychody w wysokości 170,4 mln zł, w porównaniu do 161,4 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co oznacza wzrost o ponad 5,5 proc. Zysk operacyjny wyniósł 210 tys. zł w porównaniu do 45 tys. zł w III kw. 2012 r. (wzrost o ponad 300 proc.). Na poziomie zysku netto spółka zarobiła 220 tys. zł w porównaniu do 126 tys. zł w III kw. 2012 r. (+74 proc.).
W kwartałach I-III br. NTT znacząco zwiększył sprzedaż na polskim rynku – z 285,6 mln zł w 2012 roku do 339,3 mln w 2013 r. (wzrost o 18,8 proc.), a na poziomie EBIT przekroczyła już wyniki wygenerowane przez cały 2012 rok.
– To z jednej strony zasługa powodzenia, jakim cieszyły się komputery z naszej oferty, ale także coraz bardziej rozbudowanego portfolio własnych marek, szczególnie tabletów. Co prawda osiągnęliśmy mniejsze przychody z eksportu niż rok temu, ale jestem przekonany, że powiększająca się lista produktów własnych pozwoli nam w dłuższym czasie na rozwój sprzedaży za granicą. – powiedział Tadeusz Kurek, prezes zarządu NTT System.
Szef spółki zapowiedział wprowadzenie w IV kw. br. własnego smartfona, kolejnych 4 nowych modeli tabletów, jedną linię dystrybucyjną produktów znanej międzynarodowej firmy.
Wyniki finansowe NTT System (w tys. zł)
|
III kw. 2013 r. |
III kw. 2012 r. |
Przychody |
170 |
161 |
Zysk operacyjny |
210 |
45 |
Zysk netto |
220 |
126 |
Od stycznia do września br. najbardziej wzrosła sprzedaż dystrybucyjna komputerów, notebooków i tabletów – z 103,1 mln zł rok wcześniej do 190,2 mln zł (o 84,5 proc.). Zbyt produktów własnych i przetworzonych zwiększył się z 35,1 mln zł do 77,6 mln zł (o 121,1 proc.). Zdaniem zarządu spółki podobna tendencja wzrostowa powinna pojawić się w kolejnych kwartałach. W III kw. 2013 r. NTT System wprowadziło 6 nowych modeli tabletów pod własną marką, sprzedając blisko 2 tys. sztuk. Na razie niewielki wpływ na wyniki ma sprzedaż tuszy i tonerów pod własną marką PRINTT. Największe obroty (200,2 mln zł) spółka osiągnęła z dystrybucji podzespołów, akcesoriów i peryferiów, które jednak skurczyły się o 28 proc.
Podobne aktualności
NTT System: sprzedaż wyższa o 33 proc., zysk o 49 proc.
"Chcielibyśmy już wkrótce dostarczać na rynek nowe komputery NTT AI" - zapowiada szef polskiej firmy.
Związek Cyfrowa Polska powiększa się o cztery firmy
Polska firma działająca od blisko 35 lat i międzynarodowe koncerny dołączyły do organizacji branżowej.