W II kw. fiskalnym 2013 (maj, czerwiec i lipiec 2012 r.) Dell wypracował 14,5 mld dol. przychodów – to wynik nie tylko słabszy niż rok wcześniej (o 8 proc.), ale też gorszy niż zapowiadała firma oraz mniej niż przewidywali analitycy. W krajach EMEA spadek wyniósł średnio 7 proc. Zysk netto producenta skurczył się o 18 proc. z 890 mln dol. w II kw. fiskalnym 2012 do 732 mln dol. To nie koniec niedobrych wieści. W obecnym kwartale sprzedaż Della zmniejszy się o kolejne o 2-5 proc. Obcięto także prognozę zysku. Powód: idą ciężkie czasy. Wśród zagrożeń firma wymienia niepewną sytuację ekonomiczną, zaostrzającą się konkurencję i niewielki popyt ze strony konsumentów. Są jednak takie produkty, na które zapotrzebowanie powinno wzrosnąć – to według Della rozwiązania dla firm, usługi i oprogramowanie.

– Wyniki drugiego kwartału świadczą o tym, że nasza strategia jest słuszna – uspokajał Brian Gladden, dyrektor finansowy Della – Koncentrujemy się na wysokomarżowych rozwiązaniach dla firm, jak serwery, produkty sieciowe, usługi, pamięci masowe.

Trendy przewidywane przez Della na II połowę roku są widoczne w wynikach za II kw. fiskalny. Najbardziej spadły przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich – o 22 proc. rok do roku. Oszczędzają także duże firmy (spadek o 3 proc.) i sektor publiczny (minus 6 proc.). Najlepszymi klientami firmy były ostatnio małe i średnie firmy (spadek przychodów o 1 proc.).

Jeśli chodzi o kategorie produktów, to Dell w minionym kwartale więcej zarobił na rozwiązaniach i usługach dla biznesu (wzrost o 6 proc.), które przynoszą już 34 proc. przychodów firmy. Poprawił się także dział sieci i serwerów (o 14 proc.) oraz pamięci masowych (o 6 proc.). Komputery nie mają ostatnio wzięcia (spadek o 19 proc.).

– Zmieniamy nasz biznes, nie na kwartał czy rok, ale po to, żeby spełnić oczekiwania klientów w długim terminie – stwierdził szef firmy, Michael Dell.

O tym, w jakim kierunku idzie Dell, świadczy ostatnia zmiana na stanowisku szefa działu Enterprise Solutions. Został nim Marius Haas, który ma 20-letnie doświadczenie w branży. Przeszedł z firmy Kohlberg Kravis Roberts & Co., ale wcześniej zasiadał na kierowniczych stanowiskach w HP, Compaq i Intelu. Kierował działem sieciowym HP, który za jego kadencji trzykrotnie zwiększył roczne przychody. Dell liczy na to, że jego doświadczenie pomoże w sprzedaży rozwiązań dla biznesu, na które stawia firma.