Trudna sytuacja Della
Skurczyły się przychody i zysk Della, a obecny kwartał ma być jeszcze gorszy.
W II kw. fiskalnym 2013 (maj, czerwiec i lipiec 2012 r.) Dell wypracował 14,5 mld dol. przychodów – to wynik nie tylko słabszy niż rok wcześniej (o 8 proc.), ale też gorszy niż zapowiadała firma oraz mniej niż przewidywali analitycy. W krajach EMEA spadek wyniósł średnio 7 proc. Zysk netto producenta skurczył się o 18 proc. z 890 mln dol. w II kw. fiskalnym 2012 do 732 mln dol. To nie koniec niedobrych wieści. W obecnym kwartale sprzedaż Della zmniejszy się o kolejne o 2-5 proc. Obcięto także prognozę zysku. Powód: idą ciężkie czasy. Wśród zagrożeń firma wymienia niepewną sytuację ekonomiczną, zaostrzającą się konkurencję i niewielki popyt ze strony konsumentów. Są jednak takie produkty, na które zapotrzebowanie powinno wzrosnąć – to według Della rozwiązania dla firm, usługi i oprogramowanie.
– Wyniki drugiego kwartału świadczą o tym, że nasza strategia jest słuszna – uspokajał Brian Gladden, dyrektor finansowy Della – Koncentrujemy się na wysokomarżowych rozwiązaniach dla firm, jak serwery, produkty sieciowe, usługi, pamięci masowe.
Trendy przewidywane przez Della na II połowę roku są widoczne w wynikach za II kw. fiskalny. Najbardziej spadły przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich – o 22 proc. rok do roku. Oszczędzają także duże firmy (spadek o 3 proc.) i sektor publiczny (minus 6 proc.). Najlepszymi klientami firmy były ostatnio małe i średnie firmy (spadek przychodów o 1 proc.).
Jeśli chodzi o kategorie produktów, to Dell w minionym kwartale więcej zarobił na rozwiązaniach i usługach dla biznesu (wzrost o 6 proc.), które przynoszą już 34 proc. przychodów firmy. Poprawił się także dział sieci i serwerów (o 14 proc.) oraz pamięci masowych (o 6 proc.). Komputery nie mają ostatnio wzięcia (spadek o 19 proc.).
– Zmieniamy nasz biznes, nie na kwartał czy rok, ale po to, żeby spełnić oczekiwania klientów w długim terminie – stwierdził szef firmy, Michael Dell.
O tym, w jakim kierunku idzie Dell, świadczy ostatnia zmiana na stanowisku szefa działu Enterprise Solutions. Został nim Marius Haas, który ma 20-letnie doświadczenie w branży. Przeszedł z firmy Kohlberg Kravis Roberts & Co., ale wcześniej zasiadał na kierowniczych stanowiskach w HP, Compaq i Intelu. Kierował działem sieciowym HP, który za jego kadencji trzykrotnie zwiększył roczne przychody. Dell liczy na to, że jego doświadczenie pomoże w sprzedaży rozwiązań dla biznesu, na które stawia firma.
Podobne aktualności
Polscy szefowie IT mają trzy problemy z wdrożeniem AI
Wzrost produktywności (55 proc.) i automatyzacja (53 proc.) to najważniejsze zadania, jakie menedżerowie stawiają sztucznej inteligencji.
Dell bada incydent bezpieczeństwa. Nie ma „znaczącego ryzyka” dla klientów
Koncern zapewnia, że wrażliwe dane klientów nie są zagrożone.
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.