Minione półrocze to początek współpracy między spółkami. W listopadzie ub.r. Allegro podpisało 4-letnią umowę z Taleksem na usługi kolokacji w ośrodku przetwarzania danych poznańskiej firmy wraz z outsourcingiem IT. Jej wartość oszacowano wówczas na 12,4 mln zł netto, z tym że rzeczywista wartość kontraktu jest uzależniona od liczby urządzeń Allegro kolokowanych w data center oraz od ilości i zakresu świadczonych usług.

W I poł. br. grupa Allegro była już piątym pod względem wielkości sprzedaży odbiorcą usług Taleksu – wpływy z tego tytułu wyniosły 2,069 mln zł, tj. 4,5 proc. przychodów spółki w I poł. br. Numerem 1 był BZK WBK (15,3 mln zł, czyli 33,1 proc. obrotów). Przychody Taleksu w I poł. 2015 r. zamknęły się w kwocie 46,25 mln zł wobec 39,19 mln zł w I poł. 2014 r., a zysk netto spadł do 526 tys. zł z 3,01 mln zł rok wcześniej.

Zarząd przyznaje w komunikacie, że ze względu na nakłady poniesione w związku z podpisaniem umowy z Allegro, w minionym półroczu znacznie spadła marża na sprzedaży – do 26,5 proc. z 33,7 proc. w I półroczu 2014 r. W kolejnych miesiącach br. spółka zamierza powrócić do poziomu ponad 30 proc.

Z kolei w pierwszej piątce największych dostawców Taleksu w I poł. br. była ABC Data, która sprzedała spółce produkty o wartości 3,73 mln zł.