Tablety: w I kwartale planowy dołek
W I kw. 2013 r. dostawy markowych tabletów zmniejszą się o 21,8 proc. w porównaniu z IV kw. 2012 r., ale w odniesieniu do zeszłego roku wzrost jest imponujący. Apple odzyska wigor – przewiduje Digitimes Research.
W porównaniu z I kw. 2012 r. prognozowany wzrost dostaw wyniesie 75,8 proc., co oznacza, że na rynek trafi 33,8 mln markowych tabletów. Z tego najwięcej dostarczy Apple (22 mln szt.), co oznaczałoby wynik lepszy nawet (o 5 proc.) niż w IV kw. 2012 r. i o 65,1 proc. rok do roku. Poprawę pozycji na rynku koncern ma zawdzięczać premierom nowych urządzeń. Konkurencja nie radzi sobie tak dobrze na początku br. – uważa Digitimes Research. Zdaniem firmy badawczej w I kw. br. dostawy tabletów, które nie są iPadami, skurczą się o prawie o połowę (46,9 proc.) w odniesieniu do IV kw. 2012 r.
Liderem wśród producentów pozostanie oczywiście Apple. Kolejne miejsca zajmą według Digitimes: Samsung, Google, Amazon, Barnes & Noble oraz Microsoft. Ze względu na wycofanie się z rynku mobilnego Texas Instruments oraz oczekiwanie na masową produkcję układów Tegra 4 przez Nvidię, opóźnią się premiery nowych urządzeń partnerów tych firm – Acera, Asusa i Lenovo, stąd ich udział w rynku spadnie w I kw. br.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.