W okresie styczeń – marzec 2013 r. (dla spółki jest to II kw. roku obrachunkowego 2012/2013) Sygnity osiągnęło 1,1 mln zł zysku netto i 97 mln zł przychodów. Analitycy spodziewali się 0,2 mln zł zysku przy przychodach w wysokości 105 mln zł. W I kw. 2012 r. Sygnity miało ponad 6 mln zł straty i 108,1 mln zł przychodów.

Biorąc pod uwagę wyniki I półrocza finansowego spółki 2012/2013 (IV kw. 2012 r. oraz I kw. 2013 r.) zysk netto wyniósł w sumie 8,2 mln zł, wobec 0,2 mln zł rok wcześniej, mimo spadku przychodów o 20 proc. (do 262,3 mln zł). W I kw. 2013 r. wartość sprzedaży zmniejszyła się o 11 proc.

Prezes spółki, Janusz R. Guy, wyjaśnił, że spadek jest zgodny ze strategią, zakładającą koncentrację na wdrożeniach, serwisie, sprzedaży licencji i oprogramowania oraz rezygnację z niskomarżowych projektów sprzętowych. Bilans poprawił ponadto znaczny spadek kosztów zarządu. Zredukowano zadłużenie.

W minionym okresie Sygnity udało się sprzedawać na wyższych marżach niż przed rokiem – marża brutto ze sprzedaży w I półroczu obrachunkowym osiągnęła 19,8 proc., o 3,8 p.p. więcej niż rok wcześniej. Marża netto wyniosła 3,1 proc. wobec 0,1 proc. w I poł. poprzedniego roku finansowego.