Sprzedaż notebooków w Polsce wzrosła o 3 procent
W czerwcu w Polsce sprzedano 83 644 notebooki, tj. o 3 procent więcej niż rok wcześniej - informuje Context w swoim raporcie.
W ubiegłym miesiącu przychody producentów ze sprzedaży osiągnęły 36,49 mln euro, podczas gdy w czerwcu 2009 r. wyniosły 32,96 mln euro (wzrost o blisko 11 proc.). Prawie 84,2 proc. polskiego rynku (biorąc pod uwagę sprzedaż w sztukach) dzieli między siebie pięciu vendorów, do których trafia 82,32 proc. przychodów. W porównaniu z czerwcem 2009 r. udział mniejszych producentów spadł o blisko 5 punktów procentowych. Dane Contekstu obejmują sprzedaż w kanale dystrybucyjnym.
Podobne aktualności
Laptopy z AI będą miały już 50 proc. udziału w sprzedaży w 2025 r.
Sprzedaż komputerów wzrośnie w tym roku. Są dwa zasadnicze powody.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.