Samsung: nowy kierunek
Samsung musi porzucić strategię sprzed 5-10 lat i nie koncentrować się już na sprzęcie – oświadczył przewodniczący Lee Kun-hee.
Lee Kun-hee podkreślił, że firma powinna bardziej skupić się na innowacjach. „Centra badań i rozwoju muszą pracować bez przerwy” – stwierdził miliarder. Jego zdaniem tylko w ten sposób koncern może utrzymać przewagę nad konkurentami. Lee Kun-hee tym samym kolejny raz zaznaczył, jak ważne jest dla niego ciągłe dostosowanie się do wymagań rynku (swego czasu zasłynął z powiedzenia, że menedżerowie Samsunga mają zmienić wszystko, za wyjątkiem żon i dzieci). Koncentracja na innowacjach zapewne wzmocni pozycję ośrodków R&D Samsunga, z których cztery znajdują się w Polsce: w Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Krakowie. Dla koreańskiego koncernu pracuje w nich ponad 1000 inżynierów. Zajmują się m.in. technologiami mobilnymi.
Nie tylko sprzęt, lecz także usługi i oprogramowanie mają odgrywać większą rolę w ofercie Samsunga. Największy producent urządzeń mobilnych powinien wzmocnić się w tych segmentach, jeśli chce dotrzymać kroku konkurentom, takim jak Apple. Firma zamierza także zwiększyć aktywność na polu przejęć, co w listopadzie ub.r. zapowiedział dyrektor finansowy Samsunga. Od 2010 r. koncern wydał na zakup innych firm ok. 1 mld dol., a dla porównania Google – ponad 1 mld dol. tylko w ub.r. Apple potwierdził natomiast 15 przejęć w ciągu minionego roku.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.