W badaniu wzięło udział 6034 konsumentów z USA, Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii. Zapytano ich, jaką markę by wybrali, kupując sprzęt elektroniczny (np. komputery, telewizory, telefony komórkowe). Zdecydowanym numerem 1 okazał się Samsung, na którego wskazało 41 proc. respondentów (suma odpowiedzi „na pewno/prawdopodobnie kupię”).

Kolejne miejsca zajęli:

– Sony oraz Sony Ericsson – 29 proc.
– HP – 20 proc.
– Apple – 19 proc.
– LG – 18 proc.
– Panasonic – 14 proc.
– Nokia – 10 proc.
– Philips – 9 proc.
– Toshiba – 7 proc.
– Dell – 7 proc.
– Acer – 3 proc.

Konsumenci odpowiadali także na pytanie, sprzętu jakiej marki nie kupią. Największą niechęć wzbudziło Lenovo (37 proc. ankietowanych odpowiedziało „na pewno/prawdopodobnie nie kupię”). Spora grupa klientów nie chce także urządzeń RIM (28 proc.), Sanyo (26 proc.) i Asusa (16 proc.).

Badanie przeprowadzono w I kw. 2012 r.