Ruszył rywal Allegro
Powstał portal aukcyjny Poznajomości.pl. Uruchomiła go Grupa ADV. W ciągu roku serwis chce przyciągnąć 150-200 tys. użytkowników - informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Portal rozpoczął działalność w lipcu br. Do jego uruchomienia wykorzystano unijną dotację w wysokości 850 tys. zł. Obecnie Poznajomości.pl ma kilka tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Według Kondrada Pankiewicza, wiceprezesa Grupy ADV, inwestycja stanie się rentowna, jeśli ich liczba wzrośnie do 150-200 tys. Taki cel główny udziałowiec chce osiągnąć w ciągu roku. Kupujących ma przyciągnąć m.in. system cachback – przy zakupie towaru klient otrzymuje zwrot części wydanej kwoty. System funkcjonuje w ten sposób, iż właściciel serwisu dostaje od producenta prowizję od sprzedaży. Np. dla sprzętu AGD – do 3 proc. ceny. Ponad dwie trzecie prowizji Poznajomości.pl zwraca użytkownikom – pieniędzmi dzielą się kupujący oraz osoba, która poleciła ją do serwisu. Taki bonus ma nakłonić zarejestrowanych użytkowników do wprowadzania kolejnych klientów. Obecnie na Poznajomości.pl są dostępne produkty 30 marek, docelowo ma ich być co najmniej 300.
W 2009 r. rynek internetowych zakupów był wart 13,2 mld zł. W tym roku jego wartość wzrośnie prawdopodobnie do ponad 15 mld zł.
Podobne aktualności
Zawieszono śledztwo ws. oszustw na kontach Allegro
Napastnik włamał się do ponad tysiąca kont na Allegro i robił zakupy na cudzy rachunek.
41 proc. konsumentów woli kupować elektronikę online
Grupa przywiązana do tradycyjnych sklepów wciąż jest niemała.