Ricoh wszedł w nowy biznes
Koncern przejął europejski biznes Apex. Na kontynencie stał się liderem szybko rosnącego rynku.
Ricoh przejmie wszelkie relacje z klientami i partnerami Apex w Europie. To duży i coraz większy biznes.
Ricoh przejął europejski biznes Apex, amerykańskiego dostawcy zautomatyzowanych szaf, które pozwalają m.in. na przechowywanie, udostępnianie i zarządzanie sprzętem informatycznym, odbiór zamówień w e-handlu, samoobsługowy dostęp do przekąsek i napojów i in. Tym samym stał się największym dostawcą tego typu rozwiązań w Europie.
Szef Ricoh na kontynencie, David Mills, przekonuje, że zakup jest „odpowiedzią na globalne wyzwania cyfrowej transformacji i wdrożenie hybrydowego miejsca pracy”. Nie ujawniono wartości transakcji.
Producent kontynuuje transformację od dostawcy sprzętu drukującego do dostawcy usług usług związanych z cyfryzacją, a proces ten rozpoczął się już przed pandemią.
Ricoh przejmie rozwiązania, klientów, relacje z partnerami
Co istotne, japoński koncern pozyskał nie tylko oprogramowanie i sprzęt Apexu, lecz również europejskich partnerów i klientów firmy (czyli np. takie branże jak retail, handel hurtowy, gastronomia/serwowanie posiłków, transport i logistyka, korporacje, IT). Może im teraz zaoferować całe swoje portfolio produktów i usług. Przejmie też wszystkie relacje z partnerami kanałowymi Apexu w Europie.
Ricoh uzyska bezpośrednią kontrolę nad rozwiązaniami inteligentnych szaf – od produkcji po instalację. Zgodnie z umową zawartą z Apexem przejmie pomoc techniczną dla partnerów i klientów końcowych oraz świadczenie usług w już zainstalowanych jak i nowych maszynach na rynku europejskim.
Ricoh spodziewa się rosnącego zapotrzebowania na inteligentne szafki, „zwłaszcza w związku z rozwojem e-commerce i presją na łańcuch dostaw, aby dystrybucja była bardziej efektywna” – uważa Sophie Cox, szefowa marketingu firmy w Europie.
Koncern wchodzi na spory i mocno rosnący rynek. Biznes zautomatyzowanych szaf powinien zwiększać się w dwucyfrowym tempie aż do 2030 r. – zdaniem Transparency Market Research. Przed pandemią, w 2019 r. analitycy wyceniali jego wartość ok. 670 mln dol.
Podobne aktualności
Marna jakość IT w firmie powodem odejść
Co trzeci pracownik twierdzi, że sprzęt i systemy, z których korzysta w pracy zdalnej, ograniczają jego produktywność.
48 proc. pracowników już używa generatywnej AI. To ryzyko dla firm
Tylko 16-18 proc. organizacji wprowadziło wytyczne i szkolenia, jak korzystać z AI.
Chybione inwestycje w IT odstraszają pracowników
Aż 32 proc. firm nie ma systemów do zarządzania projektami IT, a przy wdrożeniach nie patrzą na potrzeby pracowników. Skutkiem jest drenaż kadr.