Atlassian kupi Loom – amerykańskiego dostawcę platformy do przesyłania wiadomości wideo. Cena to 975 mln dolarów. Firmy twierdzą, że przejęcie pomoże Atlassianowi zwiększyć możliwości współpracy w ramach jego narzędzi do zarządzania projektami i umożliwi użytkownikom łatwe wprowadzanie wideo do istniejących procesów. Australijski koncern software’owy (dostawca Jira, Confluence, Trello, Bitbucket) był dotąd klientem platformy Loom.

Loom oferuje narzędzie, pomagające użytkownikom komunikować się za pomocą filmów, które można natychmiast udostępniać. Założona w 2016 r. firma twierdzi, że co miesiąc 200 tys. jej klientów tworzy prawie 5 mln filmów.

Według zapowiedzi po zakupie Loom pozostanie dostępny jako samodzielny produkt. Po zakończeniu przejęcia, co jest spodziewane w marcu 2024 roku, Atlassian planuje zintegrować go z pakietem narzędzi do zarządzania projektami.

Inżynierowie wkrótce będą mogli wizualnie rejestrować problemy w Jira, liderzy będą używać filmów do komunikowania się z pracownikami, zespoły sprzedaży będą wysyłać klientom aktualizacje wideo, a zespoły HR-y wdrażać nowych pracowników za pomocą spersonalizowanych filmów powitalnych” – zapowiada Atlassian.

Firma podaje, że ma 260 tys. klientów i ponad 10 tys. pracowników. W roku finansowym 2023, zakończonym 30 czerwca br., osiągnęła 3,5 mld dol. przychodów, co oznacza wzrost o 26 proc. wobec roku 2022. Czyli wartość zakupu Looma to więcej niż kwartalna sprzedaż dostawcy. Atlassian miał 487 mln dol. straty netto w całym roku, nieco mniej niż rok wcześniej.